Avatar billede JAR Juniormester
30. august 2018 - 10:23 Der er 2 kommentarer

WIN 8 opdaterer automatisk trods fravalg

Har flere gange oplevet at min PC WIN8 automatisk opdaterer  selv om automatisk opdat. er slået fra.
Samme dag har F-SECURE opdateret-kan det være dette program der slår auto opdatering til og "glemmer" at slå auto opdat. fra .
jørn
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2018 - 16:23 #1
F-Secure vil ikke slå windows konfigurationer eller windows opdatering om, da formålet er sikkerhed.

Har brugt dit pc i længere tid, og ikke har kørt Diskoprydning i al den tid, vil du kunne opleve, at det opdaterer ligepludselig, da netop formål med gamle windows opdatering har ventet på at installere, netop fordi måske frigjort plads når man flytter filer til andet hdd og mm.

1. Vælg knappen Start (startmenu/Windows logo) skriv diskoprydning, og vælg derefter Diskoprydning på listen over resultater.

2. Markér afkrydsningsfeltet ud for typen af filer, du vil slette. Du kan se en beskrivelse af de enkelte filtyper ved at vælge navnet. Som standard er Hentede programfiler, Midlertidige internetfiler og Miniaturer markeret.

3. Hvis du vil frigøre endnu mere plads, skal du vælge Ryd op i systemfilerne og derefter vælge typen af systemfiler, du vil slette. Dette vil bl.a. kunne slette dine gamle windows opdatering, det giver plads til at hente på nyt uden at det roder.

Bemærk! Hvis det er mindre end 10 dage siden, du har opgraderet til Windows 8.1, vises den tidligere version af Windows som en systemfil, du kan slette. Hvis du skal frigøre diskplads, kan du roligt slette den, men vær opmærksom på, at du sletter mappen Windows.old, som indeholder filer, der giver dig mulighed for at gå tilbage til din tidligere version af Windows. Du kan ikke fortryde sletningen af den tidligere version af Windows.

4. Når du har valgt de filtyper, du vil slette, skal du vælge OK og derefter vælge Slet filer i bekræftelsesvinduet for at starte oprydningen.

Har du kørt Diskoprydning færdigt, så genstart for at se, om det installerer windows opdateringer eller ej. Kontrolleret genstart.

Efter man har genstartet, ogsom slut foretaget almindelig sluk og tænde, evt. har installeret færdig med opdatering, kan man slette mappe indhold på følgende sti:

c:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Marker alle mappene, og slet.
- Vil det ikke slettes, skal man starte 'Tjenester/Services' ved at finde/søge fra Start (Startmenu/Windows logo).
Find 'Windows opdatering'/'Windows Update' og marker.
Skift opstart type om til Fra, og stands ved at trykke på Stop. Prøv, at slette mappene. Lykkedes dette, er det op til dig om du vil have samme indstilling, eller denne Windows opdatering skal forblive slet fra og stoppet. Anbefaling vil nok være, at vende tilbage til oprindelig indstilling, når man i det mindste har gemt Windows opdatering ændrede indstilling om til aldrig at søge for opdatering er allerede gemt.
Avatar billede JAR Juniormester
05. september 2018 - 08:34 #2
Hej Jørgen
Er igang med dine forslag, tak for dit svar.
venter et per dage for at se om win stadig opdaterer uden mit samtykke.