Avatar billede fpt Praktikant
30. august 2018 - 20:27 Der er 6 kommentarer

Forkert sidetal i indholdsfortegnelse

Jeg sidder med et problem der omhandler indholdsfortegnelsen i word. Den vil  ikke vise de korrekte sidetal i forhold til dokumentet.

Nogen der har et bud på en løsning?

/fpt
Avatar billede mort1 Ekspert
30. august 2018 - 20:56 #1
Er der ikke noget med, at man kan bestemme, om forsiden er side 1, eller om den ikke tæller med
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. august 2018 - 21:42 #2
Har du opdateret indholdsfortegnelsen? (Marker indholdsfortegnelsen og tast F9).
Indholdsfortegnelser opdateres ikke automatisk.

Hvis det ikke er opdatering, der er problemet, så beskriv, hvordan sidetallene er ukorrekte. Er det alle sidetal, der er forkerte - eller viser alle samme sidetal eller???
Avatar billede fpt Praktikant
31. august 2018 - 07:34 #3
Indholdsfortegnelsen er opdateret. Der er en forside, så kommer indholdsfortegnelsen og så kommer første side i dokumentet - side tre efter min mening, men side 2 efter indholdsfortegnelsen (forløbet af siderne er ok). Er det bare mig der er forkert på den eller...?

/fpt
Avatar billede falster Ekspert
31. august 2018 - 13:11 #4
Hvis du har anvendt funktionen Indsæt Forside, får du en forside, som - helt korrekt efter min mening - ikke tæller med i sidetal.

Se bare en hvilken som helst bog e.a.

Hvis du vil have forsiden til at have sidenr. 1, kan du f.eks., i stedet for forsidefunktionen, indsætte en tom side foran indholdsfortegnelse og designe din forside på den. (Husk at indsætte/bruge en overskriftstypografi, så den tælles med.)
Avatar billede fpt Praktikant
31. august 2018 - 13:36 #5
Hej falster

Tak for svaret. Jeg er ikke interesseret i, at forsiden tæller med, som du også er inde på. Så jeg må nok slå mig til tåls med, at word reg. indholdsfortegnelsen som side 1 og    tager denne som udgangspunkt.

Tak for alle jeres input

/fpt
Avatar billede falster Ekspert
31. august 2018 - 13:59 #6
Der er en forside, så kommer indholdsfortegnelsen og så kommer første side i dokumentet - side tre efter min mening, troede jeg betød, at du ville have forsiden talt med.

Hvis du ikke vil have indholdfortegnelsen som side 1, så kan den sættes sidst i dokumentet.