Avatar billede Jesper Praktikant
31. august 2018 - 09:02 Der er 3 kommentarer

Kør Program/Spil med administrator rettigheder som standard bruger uden administrator kode

Hej jeg har lavet en spille pc med windows 10 Pro til mine drenge men nogle spil kræver at de køre som administrator

Kan det på nogen måde lade sig gøre at jeg en´gang giver dem lov til at køre dette spil som administrator og jeg så ikke hver gang de vil spille det skal indtaste min kode ?

jeg kan godt finde ud af at sætte spillet til at køre som administrator ved  almenlig venstre klik men så kommer der et vindue og beder om administrator kode

Hvad gør jeg ?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2018 - 14:40 #1
det vil så give vide muligheder til ungerne, men gør ungerne selv til administratorer.
Bare lav et image af disken så du kan reetablere den, og forklar, at hvis de piller i windows så tager det dig 3 dage at fikse det (image tager 10 minutter, resten er dummebøden)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 06:33 #2
Måske kan du foretage dig, hvilket apps og spil det godt må køres, ved at besøge seperat link angivet længere nede, medmindre du finder Kontrolpanel og finder 'Parental control' eller gemmer savecred hurtig genvej når du har lavet 'Credential Manager' regler?

https://account.microsoft.com/family
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2018 - 07:12 #3
hvis du dropper det admin pjat, og drengene ødelægger windows, så har du chancen for at de kan lære at bruge pcen fuldt ud, og selv fixe evt. problemer :)