Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 21:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar kan se min stationære men ikke åbne.

Når jeg går ind under netværk på min bærbare, kan jeg se ikonet for min stationære. Men når jeg forsøger at åbne får jeg at vide, at der ikke kan skabes kontakt. Fejlsøgning gav intet resultat.
Min bærbare kører Wi-Fi og min stationære har kablet forbindelse.
Bærbar kører Windows 10 og den stationære W8.1.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 21:45 #1
Ps. Min stationære kan ikke se den bærbare.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 22:05 #2
de mapper du vil dele skal være delt med rettighed READ til ALLE brugere.
desuden skal begge computere være medlem af samme workgroup (egenskaber på computer)

desuden skal begge computere være på samme subnet, for eksempel 192.168.1.x hvor 1 er subnettet
Avatar billede puren Ekspert
31. august 2018 - 23:06 #3
tænker firewall regler på den stationære...

sidwave >> du har ret men 192.168.1.x er et netværk
subnet 255.255.255.0 for et klasse C subnet
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 23:06 #4
Mappen har alle tilladelser, men mappen vises slet ikke, kun computeren (Lenovo)
Når jeg trykker på ikonet for min stationære, søges der længe, men der findes intet.
Begge computere er på samme workgroup.
Forbindelsen til nettet er over sammen router (Netgear) fra yousee.
Jeg finder det vanskeligt at arbejde med det problem fordi, tingene hedder ikke det samme i de to forskellige Windows.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 23:11 #5
#3 Jeg ved kun. at Windows firewall er slået til på begge computere.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 05:10 #6
Du skal blot lave samme konfiguration, så begge pc kan snakke med hinanden.

- Du kan følge standard deling (hurtig og nem) eller avanceret konfiguration, hvor kun med rette håndtryk imellem pc'er og koder giver deling.

Her er resource:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17145/windows-homegroup-from-start-to-finish#homegroup-start-to-finish=windows-81&v1h=win81tab1&v2h=win7tab1
Avatar billede f-arn Guru
01. september 2018 - 07:26 #7
Prøv lige at genstarte routeren som det første...

Hvis det ikke virker, så sørg for at dit hjemmenetværk er sat som "privat" og at computerne er synlige på netværket.

Fra Windows 10:

https://ibb.co/hnymZe
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 11:13 #8
#6 Jeg har læst dit link, og det er fint i W8.1, det er bare ikke det samme i W10,
og det giver mig problemer. b.la. kan jeg ikke skrive koden ind.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 11:29 #9
#7 Netværket er privat. Ved genstart at routeren fandt W10 sig selv, men W8.1 fandt den ikke.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 14:53 #11
#10 Tak for dit link jeg har fulgt det, og fundet det tilsvarende for W10.
Umiddelbart lyder det jo enkelt når der står: Gå til Kontrolpanel> Netværk og Internet> Hjemmegruppe ." Men der er ikke noget som hedder Hjemmegruppe der.

Jeg har prøvet at konfigurere et nyt netværk, men WE10 klan ikke finde routeren.
Avatar billede f-arn Guru
01. september 2018 - 15:20 #12
Glem hjemmegruppen, for den betyder ikke noget ;)

Du skal bare ha' gjort computerne synlige.

Hvem kan se hvad pt?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 16:06 #13
Det ser ud som om, computerne kan se hinanden men ikke kontakte.
Der er et ikon, som hedder Desktop..... det er måske min bærbare? men den vil have legitimations oplysninger. Jeg har prøvet med dem til yousee, men de duer ikke.
Avatar billede f-arn Guru
01. september 2018 - 16:33 #14
Prøv med din Windows logon... Hvis du logger på computer1 med konto:valby1 password:123456 så brug det fra computer2 for at kontakte computer1 osv :)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 16:44 #15
Jeg har ikke noget logon, man booter bare op.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 17:07 #16
Jeg har funder hvor der står om Windows legitimationsoplysninger, der står "Ingen".
Jeg giver op.
Tak for alle jeres indlæg. 😊
Avatar billede f-arn Guru
01. september 2018 - 17:23 #17
Du kunne ellers ha' prøvet at ændre som vist her ->

https://ibb.co/m48z4e
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 18:26 #18
Nå det skulle da lige prøves. Jeg slog password beskyttelsen fra.
Desværre uden forskel:-)