Avatar billede ZeBa Ekspert
01. september 2018 - 04:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Maps i USA

Mit spm. er måske ikke placeret det korrekte sted, men nu prøver jeg.
jeg skal til USA, og nu vil jeg høre, om jeg kan bruge min mobiltelefon til at vise vej uden at det koster en bondegaard - og hvordan jeg gør.
Det kan sikkert ikke lade sig gøre, men det skal jeg bare have bekræftet.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 06:53 #1
Inde i Google Maps app, kan du hente og gemme Offline maps, af dit eget defineret område, men her er der begrænset mængde data at hente.
Men husk, at det vil være der i begrænset tidspunkt, og hvor du er nød til at genopfriske Offline maps med nyt udløbsdato.
Dette Offline mappe kan bruges med gps aktiveret uden at bruge mobildata mv.

Du kan alternativt bruge maps.me, kan findes i Google Play/Google Store, kan hente specifik Offline område med alt relevante lokal seværdigheder.

https://maps.me
Avatar billede nemlig Professor
01. september 2018 - 09:22 #2
En overvejelse kan også være at skifte mobilabb. til 3 med 3-like-Home.
Roaming i USA er gratis, og vi har brugt det på de 2 sidste rejser til USA.
Og sidste gang var vi så heldige, at der også var Apple Car Play i bilen - så skulle vi heller i bøvle med en holder til iPhonen.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2018 - 12:27 #3
Ellers app'en Here - du kan downloade og opdatere kort når du er på gratis wifi (start hjemmefra) - Hele nord- & central-amerika fylder fx ca 8½gb
Så er det gratis i brug, da gps ikke bruger data. Hvis du vil have trafikinfo samtidig, så koster det data, men minimalt i forhold til kortene.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. september 2018 - 16:53 #4
Tusind tak for jeres svar. Jeg skal kun bruge det til at køre fra lufthavnen iWashington til det nærmest Wal,mart for at købe en GPS.
Det med Mobil 3 vil jeg overveje. Har hørt om det før. Men kan man få bare 1 mnds abb?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2018 - 18:04 #5
mobil-abonnement (3/tdc/telia/telenor osv) er bundet af samme lovgivning - maks 6 mdr, så deres minimum er 6 mdr.
En gps fra usa er ikke bedre, eller mere opdateret end en telefon fra danmark. Med telefon har du flere muligheder (fx trafikmeldinger). Det er spild af penge med en gps.
Tag en 'klisterpude' med, så din telefon kan ligge stabilt på instrumentbrættet.
fx 38kr + porto for https://www.fruugo.dk/mobilhallareanti-slip-matta-till-bilen/p-23094114-50523118
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. september 2018 - 18:25 #6
Jeg foretrækker en GPS
Avatar billede kurtba Ekspert
01. september 2018 - 23:27 #7
Var i Los Angeles for ca. ½ år siden. Havde hjemmefra installeret oflinekort på Google maps og på Here, på det område vi skulle være i. Begge virkede fortrinligt. Vi var 3 familier som brugte denne løsning, og ingen af os savnede gps.en. Så der er ikke brug for noget specielt mobil abb. da det hele kører offline. Tlf. snakker bare med gps satellitter og det koster gratis når kortene er hentet ned hjemmefra.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2018 - 04:41 #8
Og ellers, så tag gps med fra dk - så har du alm reklamationsret og service på den, og du kan installere lande og adresser, samt afteste brugen hjemmefra.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. september 2018 - 03:39 #9
Men når jeg prøver at finde en adresse her i landet efter at have slået flytilstand til, så kan den ikke finde den. Og er det ikke det samme som den skal gøre i USA?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2018 - 06:56 #10
Den skal bruge lidt internet til at rette fra adresse til gps-koordinater og din placering. Når de er på plads, og Trafikinfo er slået fra, så virker den.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. september 2018 - 09:41 #11
Du har ret, nu virker den. Men hvad er trafikinfo?
Men når jeg i USA har slået flytilstand til, så kan jeg være sikker på ikke at komme hjem til en kæmperegning?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2018 - 10:10 #12
udover vejvisning, så kan man vælge 'trafik' og bliver så advaret om kø-dannelser og andre stop i trafikken på ruten - ændringer i tid pga kø kan så give en anden rute.
Men der er du på nettet konstant for at få opdateret i 'live-data'.
Du kan se det på, at veje ofte er grønne/gule/røde alt efter trafik-belastning.
Avatar billede posten Ekspert
14. oktober 2018 - 21:58 #13
ZeBa: hvis du vil ha en gps med hjemmefra bruger du et Micro SD kort hvis det er en garmin laver du det i fat 32 om døber kortet til garmin tar så kortet og lægger ind i en mappe der hedder garmin så burde det virke der ovre husk at tjekke hvad str. din gps magter af Micro SD kort ellers kommer der intet frem husk at fjerne flueben fra det interne kort
HELD OG LYKKE og god tur
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. oktober 2018 - 22:55 #14
Jeg downloade et kort hjemmefra og det virkede fint indtil jeg fik min GPS, som jeg havde købt i Walmart og fået sendt til det første motel, jeg skulle bo på.
Men da jeg prøvede igen, kort før jeg rejste hjem, virkede det ikke. Men det var jo osse ligemeget.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2018 - 07:51 #15
Gps virker ikke midt inde i byer med skyskrabere - de skygger for signalet fra satelitterne.
Avatar billede fren21 Praktikant
02. november 2019 - 04:26 #16
Yeah I wanted to go to Walmart store near me
Avatar billede fren21 Praktikant
02. november 2019 - 04:27 #17
Yeah I wanted to go to Walmart store near me. The GPS did not work in the middle of the city all of a sudden. Then I could go to https://walmartone.onl and find the store