Avatar billede You24Me1 Novice
04. september 2018 - 18:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

AdBlock og AdBlock Plus. Firefox og Chrome.

Pludselig (efter d. 1. september 2018) ser det for mig ud til at det er lykkes Ekstra Bladet (af alle!?) at forstyrre min adblocker så jeg ikke længere kan læse deres avis "ordentligt".
Topmargen og sidemargen går ind over teksten som ikke passer og ikke kan læses fuldt ud. Når jeg åbner en artikel kan jeg for det meste godt læse artiklen men ikke altid.
Når jeg deaktiverer min adblocker er alt ved det gamle + reklamer selvfølgelig.
Med aktiv adblocker er forsiden rodet og jeg får ikke alle overskrifter med.
Hvad er der sket, har andre samme oplevelse og tror I at jeg kan forvente rettelser til adblock? Evt. noget som jeg selv kan gøre?
På forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 18:09 #1
Prøve en anden adblocker måske :-)
Bruger selv denne: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/incognito-adblocker/?src=rating
Avatar billede You24Me1 Novice
04. september 2018 - 18:18 #2
Det løste min udfordring...........! Tusind TAK :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 18:20 #3
Velbekomme :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2018 - 18:22 #4
Jeg har også bemærket dette.
Jeg tænkte nok det var pga. man skal tvinges til at se diverse skodreklamer.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 18:25 #5
Jeg skiftede fordi der var sider der ikke virkede optimalt. Det var bold.dk der koksede med adblock jeg brugte før. Siden svarede ikke og gik ned. Efter jeg har skiftet til Incognito har jeg ikke haft problemer.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2018 - 18:55 #6
Måske skal vi i alt det her huske, at vi (i mange tilfælde) får nyheder og andet serveret gratis på nettet. Vi bør derfor ikke brokke os over det, når eb.dk og andre forsøger at smide reklamer i hovedet på os, for de (reklamerne) er medvirkende til, at vi kan nyde godt af noget, andre har brugt tid og penge på at producere uden at skulle betale for det  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2018 - 19:20 #7
Milter - vi har betalt via mediestøtten.
Hvis aviser frasagde sig støtte fra det offentlige, så kunne vi se på, om det var værd at betale for.
PT har alle medie jo den politik, at de laver 3-4 clikbaits for hver oplysning i en sag - og så længe man skal igennem den horde af reklamer og auto-afspillende videoer med høj lyd, så er adblocker eneste vej.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. september 2018 - 19:21 #8
i mit tilfælde løste problemet sig ved at slå adblock + fra, opdatere eb og slå den til igen, virkede både på firefox og chrome.

#6
enig, problemet med eb er bare at mængden af reklamer der bimler og bamler som et juletræ er så massiv at det hele hakker og artiklerne hopper mens man prøver at læse, fordi der hele tiden skal indlæses reklamer, det er for voldsomt, ellers ku jeg godt acceptere det.
Avatar billede You24Me1 Novice
04. september 2018 - 20:31 #9
Jeg er lige kommet hjem og prøver at gå på eb.dk og nu er problemet opstået igen? Damm.................! Jeg har INTET gjort og bruger den nye adblocker. Underligt?
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2018 - 20:37 #10
@claes57 og nopsen.

Mediestøtten til EB for 2018 er 17,5 millioner, Fordelt på ca. 2,5 millioner husstande bliver det ca. 7 kroner om året pr. husstand. Hele JP/Politikens Hus havde i 2017 en omsætning på  2,755 milliarder kroner.

Bortset fra det, så er jeg enig i, at alle de der " reklamer der bimler og bamler som et juletræ" , er sk... irriterende. Jeg mener blot, at vi skal huske på, at aviser og lignende gratis informationer på nettet ikke drives af "eksperter", som arbejder gratis lige som os her for Computerworld  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2018 - 20:49 #11
jeg har så også et premium-abb hos eb, så jeg giver lidt direkte til deres kasse, men da jeg kun er online, så vil jeg ikke betale for tryk og distribution.
Avatar billede You24Me1 Novice
04. september 2018 - 20:58 #12
Senest har jeg tilføjet adblock Ultimate og så virker eb.dk igen...........men hvor længe?
Avatar billede You24Me1 Novice
04. september 2018 - 21:10 #14
Jeg forstår bare ikke helt EB. De kan jo sagtens - som så mange andre medier - bare afvise mig da de jo kan se at jeg anvender adblocker. Jeg har min tvivl om det er EBs hensigt - den minder lidt om BTs nye udseende men topmargen og højre margen er ikke skæret korrekt så der er en masse som jeg ikke kan se.............!
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2018 - 21:27 #15
#7
GODT SAGT - respekt for det.