Avatar billede Calle5463 Forsker
06. september 2018 - 15:37 Der er 6 kommentarer

Bloker indkommende opkald

Sony Experia M5, Android 6.0

Har Truecaller installeret, men vil ikke bruge 19 kroner om måneden (fattig pensionist der sagtens kan finde andre huller til mine penge) på app'en, selvom jeg faktisk synes den er god. (Man ku' næsten få den tanke, at det er den der sender et par underlige opkald om dagen afsted .....)

Nogen der kender andre (gratis) app's eller metoder?
Avatar billede KHN Guru
06. september 2018 - 16:21 #1
I dette link: https://www.techuntold.com/best-truecaller-alternative-apps-android-iphone/ er der nogle alternativer til Truecaller.
Avatar billede mort1 Ekspert
06. september 2018 - 17:28 #2
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad det er du er generet af, men hvis det er telefonsælgere m.m., så er Robinsonlisten en god mulighed.
https://www.legaldesk.dk/artikler/robinsonlisten
Avatar billede Calle5463 Forsker
06. september 2018 - 18:07 #3
#mort1:
Faktisk ved jeg ikke hvem der ringer - jeg tager ikke røret. Firmaer bør efter min mening give sig 100% til kende, ellers er de ikke troværdige som i overhovedet. Private kan jeg forstå, men så må de hos mig lægge en besked.

Som regel kan numrene ikke slåes op eller ser underlige ud (fx. flere eller færre end 8 cifre). Jeg har ingen referencer ud af landet til nogensomhelst, så dem kan jeg ignorere.

Egentligt synes jeg det er lidt mærkeligt, at mobilselskaber ikke har noget standard liggende man kan bruge, men det er måske for risikabelt i ft. at blive misbrugt?
Avatar billede mort1 Ekspert
06. september 2018 - 18:30 #4
På min telefon med Android 7, er det muligt at blokere numre under "Opkaldsindstillinger", men det kræver jo, at man forholder sig til alle de opkald man modtager - på Robinsonlisten kan du på forhånd udelukke de kategorier man vil udelukke.
Avatar billede Calle5463 Forsker
06. september 2018 - 20:06 #5
#mort1:
Den mulighed er der (såvidt jeg har kunnet finde ud af) ikke på Android 6.
Avatar billede mort1 Ekspert
07. september 2018 - 07:52 #6
Tryk på opkaldssymbolet (den grønne telefon) vælg "Seneste opkald", tryk på de tre små prikker øverst til højre på skærmen, vælg "Indstillinger", vælg "Bloker nummer" skriv nummeret du vil blokere