Avatar billede Johan123 Juniormester
06. september 2018 - 18:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

BSOD - Blå skærm

Hej Computerwold.

Tit når jeg sidder og bruger min computer, fryser den spontant, og viser den såkaldte BSOD eller Blå skærm. Procentælleren stiger aldrig, så vælger og holde powerbuttonen nede og herved genstarter, men når jeg starter igen siger den "Please select Property Boot device" osv. Er ved og blive godt og grundigt tæt af problemet. Så hvis nogen har en løsning på problemet så skriv endelig.

Venlig Hilsen Johan.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2018 - 20:24 #1
BSOD - Det er længe siden vi har set noget til den. Kører du Windows XP?
Avatar billede puren Ekspert
06. september 2018 - 20:29 #2
du går det jo ikke nemt for os..

hvorhurtigt gør den det??
hvad er det for en udgave af windows??
arbejder den hårdt eller??
er det en bærbar eller stationær??

hvis der ikke går så lang tid kunne man jo prøve med en linux live og kan den køre timer så må problemmet ligge i windows eller din harddisk
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2018 - 21:39 #3
måske er din processor for varm!
Avatar billede Johan123 Juniormester
07. september 2018 - 08:04 #4
@puren #2
1) Efter nogens timer brug.
2) Windows 10 64 Bit.
3) Spiller diverse spil på den som Fortnite, så ved ikke om det er hårdt for den.
4) Stationær.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2018 - 09:13 #5
det lyder mest som om din harddisk er ved at stå af - derfor kan windows ikke samle data sammen og derfor skal du vælge boot-device efter du starter op igen.
Avatar billede Johan123 Juniormester
07. september 2018 - 09:45 #6
#5 Thomas S
Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede Johan123 Juniormester
07. september 2018 - 10:59 #7
Forresten den stopcode jeg får er "unexpected store exception".
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2018 - 19:53 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2018 - 19:55 #9
Kunne måske tro at det er disken som fejler, som Thomas S også er inde på
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. september 2018 - 14:45 #10
#6
Du kan skifte harddisken til en ny harddisk eller en SSD. Sidstnævnte er noget hurtigere.

Du kan klone diskens indhold (sørg for at den nye disk kan rumme indholdet på den gamle og meget gerne mere.

Brug nedenstående link:

https://www.backup-utility.com/help/partition-or-volume-clone.html

Programmet er gratis (Free)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2018 - 21:10 #11
#10 For mig er det kun en nyinstallation på en ny disk der kan bruges. At klone fra en formodentlig defekt disk vil ikke virke bedre end den der sidder i :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2018 - 00:03 #12
Det kan du have helt ret i. Ligger er dokument- musik eller billedfiler på den deffekte hdd kan disse jo kopieres over på f.eks en usb-nøgle.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2018 - 09:18 #13
#12 Man kan også vælge bare at sætte den gamle disk til som disk no 2 og kopiere ud herfra bagefter til den nye disk :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2018 - 11:44 #14
220661
Som du selv nævner i #9 så kan den gamle disk jo godt være defekt, så spørgsmålet er om det ikke er lidt for risikabelt at gøre sætte den gamle disk ind som nummer 2.. Hvis den lige pludselig bryder helt sammen, så er man (johan123) jo på den. Det er jo møg ærgerligt at miste nogle billeder man gerne vil gemme.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2018 - 12:33 #15
#14 Jamen disken skal jo også afmonteres (kabler af) helt inden isætning af ny disk. Det er kun når det nye system er helt oppe jeg ville gen montere disken midlertidigt. Tiden med at flytte filer er den samme. Kan blot tænke at når den gamle disk ikke kører med systemet, så vil en overførsel af filer måske være mere sikker end med et ustabilt system der skal overføre til usb pind.
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. september 2018 - 13:05 #16
Hej Gutter tak for al rådgivning. Jeg har muligvis fået fikset problemet nu, med en frisk nulstilning af computeren, fandt senere hen at problemet lå i et spil jeg spillede men udviklernerne nu har fikset fejlen, og jeg hellere ikke var den eneste som havde fejlen.
Tusind tak igen :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2018 - 13:19 #17
@Johan123
Det er skam pænt at dig, at give de mange grønne løsnings tegn.
Men du må have misforstået formålet med tegnet.
Formålet er, at når nogen søger på Eksperten, så kan de gå efter den grønne farve og finde løsningen, uden at skulle læse alle indlæg. men når farven bruges som smileys, er formålet væk.
I det her tilfælde har du selv fundet fejlen, derfor er det kun dig som bør have den grønne farve. 😉