Avatar billede alcodk Novice
10. september 2018 - 11:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette en bruger windows 10

hej

når jeg starter min pc op skriver den jeg har 2 accounts, men har ikke oprettet andre end den man bliver bedt om når pc skal indstilles første gang.

og inde i familie og andre personer er der slet ikke nogen brugere at se, men hvordan kan jeg fjerne denne ekstra, så jeg kan slippe for login ved opstart af pc?

på forhånd tak:)
mvh Nicolaj
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2018 - 12:09 #1
Hvis du har en konto for meget, kan du under START og skrive msconfig og gå ind under boot. Der vil du kunne slette den konto du ikke vil have.
Det undre mig dog, at du har to konti, når du ikke har oprettet en ekstra.
Avatar billede alcodk Novice
10. september 2018 - 12:16 #2
der er ikke nogen brugere jeg kan slette af?
Avatar billede alcodk Novice
10. september 2018 - 12:18 #3
den hedder det samme som min adm konto.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2018 - 12:47 #4
Når der ikke er noget der, og der heller ikke er noget under "Fjern bruger konti"
så forstår jeg desværre ikke problemet. Men der kommer nok en anden bruger på banen, som ved lidt mere om det end jeg :-)
Avatar billede Gix Juniormester
10. september 2018 - 13:16 #5
Prøv under start og skriv netplwiz
Der burde du også kunne tilføje / fjerne brugere... Om ikke andet er det et forsøg værd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2018 - 13:50 #6
I stedet for at slette brugeren, kan du registrere din eksisterende som den, der automatisk skal logges på med: https://www.intowindows.com/how-to-automatically-login-in-windows-10/
Avatar billede Mikael Ekspert
10. september 2018 - 13:59 #7
Er ikke win 10 ven ;)

Men er det ikke bare at slette via "kontrolpanel"/brugere ???
Avatar billede alcodk Novice
10. september 2018 - 14:43 #8
det er det som er det mærkelige, kan ikke finde den der ekstra konto nogen steder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2018 - 14:59 #9
Prøv Wintast+R og skriv lusrmgr.msc - det starter det gamle administrationsinterface for brugere og grupper op. Og her kan du også se disablede brugere (Guest, evt. Administrator o.lign.)
Avatar billede alcodk Novice
10. september 2018 - 15:39 #10
Ole, der var ikke nogen brugere eller noget som helst derinde.
men fik det til at virke med det tidligere opslag du lagde ind:)

tak for svar:)
fortsat god dag:)