Avatar billede ABCit Juniormester
10. september 2018 - 20:42 Der er 1 løsning

Anvende jar filer til en webservice

Hej,
Jeg har lavet et java program til beregning af diverse økonomiske nøgletal. Der er tale om en "beregningskerne" (uden brugerflade), som på baggrund af input i xml format kan returnere output i xml format.

Jeg ønsker nu at gøre denne beregning tilgængelig som en webservice (uden brugerflade), som andre systemer kan integrere til. Webservicen skal også kunne returnere pdf-filer, som viser det beregnede output.

Hvordan griber jeg bedst denne opgave an? Skal jeg lave en REST webservice, hvilket jeg ikke har erfaring med eller ligger der allerede brugbare webservices i AWS, som kan bruges til at gøre beregningen tilgængelig på en webserver? (jeg ønsker at anvende AWS til cloud computing)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2018 - 10:25 #1
Jeg kender ikke AWS men jeg kender Java web services rimeligt godt.

Der er 3 oplagte muligheder:
* SOAP web services med JAX-WS
* RESTful web service med JAX-RS
* simpel servlet som tager POST af XML og returnerer XML

Den sidste mulighed er lidt primitiv, men den passer godt til det som du har.

De to andre opererer paa objekter ikke XML. Saa du har to muligheder:
1) Operere paa String indeholdende XML, hvilket vil resultere i XML embedded i XML/JSON som wireformat.
2) Du skraeller din nuvaerende XML interface af og bruger det bagved.