Avatar billede JJensen Juniormester
12. september 2018 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gråskærm ved Windows login

Hej, jeg skriver da min computer har et lille problem, den starter op helt normalt og kommer til login skærmen og lige det den har tænkt går skærmen i grå (se billide i link).
Men har en løsning på det, hvis jeg bruger HDMI så virker det igen, jeg skal dog bare opdater mit nvidia og så kører skærmen i sin fulde Scale og virker med DVI kable.
Det skal siges at jeg bruger DVI og ville helt fortsætte sådan, jeg det er en 144hz skærm jeg har og det kan jeg kun kører på DVI.
Men håber der er en her inde der kan hjælpe mig eller har en ide til at løse problemet.

https://1drv.ms/u/s!AuyPGLb9WFH38jKLTD4oUuI7DtRN
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2018 - 18:02 #1
Du skriver opdater Nvidia. Fjerner du den gamle driver før du henter en ny?
Avatar billede JJensen Juniormester
12. september 2018 - 18:14 #2
Det tror jeg selv den gør når jeg henter den nye driver, men kan lige tjekke op på det. Bruger nvidia Geforce experience
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2018 - 18:18 #3
Når jeg opdaterer drivere til grafik fjerner jeg altid driver og tilhørende software i programmer og funktioner før jeg henter den nye version, så Windows ikke ved en fejl kan komme til at genbruge gamle oplysninger/indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2018 - 21:11 #4
gå ind og boot i safemode.
start nvidia experience op, og check skærmopløsning.
prøv at sætte den lavere.

boot så normalt
Avatar billede JJensen Juniormester
13. september 2018 - 17:24 #5
Starter jeg min computer op hvor jeg holder esc nede under opstart så starter den op rigtigt, bare med Black bars hele vejen rundt, så kan jeg opdater min nvidia driver og så går den i grå/blå skærm, i kan se billederne i linket.

Har prøvet at ændre skærmopløsningen og har prøvet at slette alle nvidia driver inden jeg opdater/installer den nye driver

https://1drv.ms/f/s!AuyPGLb9WFH38jFUEoZUuFWnx9Ql
Avatar billede JJensen Juniormester
20. september 2018 - 10:19 #6
Har muligvis fundet svaret på problemet, det skyldes en fejl der lå på selve Windows styresystemet, så ved at reinataler hele Windows 2-3 gange så lykkes det mig endelig at få den installeret korrekt og den har nu kørt fint og helt uden problemer.