Avatar billede mort1 Ekspert
13. september 2018 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte indhold i Brothers Keeper

En god ven, har problemer med sin pc og skal geninstallere. så alt der er lagret på pc'en skal sikres, og senere genindsættes i maskinen. Jeg er temmelig fremmed over for hans slægtsforskningsprogram Brothers Keeper 6.x, og vil gå med livrem og seler for at undgå, at de lagrede data forsvinder i processen. Er der et godt bud på en SIKKER måde at gemme og genindsætte de mange data på ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2018 - 18:36 #1
Der skulle være indbygget backup funktion. Men det anbefales først at opgradere til version 7.

http://www.bkwin.org/problem7.htm
Avatar billede mort1 Ekspert
13. september 2018 - 19:20 #2
Det med at opgradere ligger så vidt jeg forstår ikke lige for
Avatar billede wjens Guru
13. september 2018 - 19:54 #3
Jeg har lavet øvelsen for en bekendt uden problemer. BK er vist ret simpel i sin tekniske struktur. Enig med ole_madsen at backup er det sikre værktøj, men som jeg husker det var ren fil-kopiering af data-directory faktisk nok.

Er det en før windows 7 maskine? - for der har været problemer med opdatering.
Der findes fora på nettet specielt for BK med mere input.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. september 2018 - 21:31 #4
Maskinen er en Windows 10 (opgraderet fra Windows 7)
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2018 - 22:18 #5
Du kan læse om backup m.m. af Brothers Keepers her
http://www.brotherskeeper.dk/
Under ofte stillede spørgsmål kan du også læse om Gedcom filer, og hvordan de oprettes. Det er et universelt format, som kan bruges til at overføre data mellem forskellige slægtsforskningsprogrammer, så det er også godt at have en sådan backup fil liggende.
Avatar billede wjens Guru
14. september 2018 - 12:30 #6
Jeg vil ikke anbefale Gedkom til backup og restore. Gedkom er et generelt udvekslingsformat, som (så vidt jeg ved) ikke matcher BK 100%. Det er beregnet til at få så meget som muligt med, hvis man skifter til et af de andre slægtsforskningsprogrammer.
Avatar billede mort1 Ekspert
14. september 2018 - 13:24 #7
Tak for jeres indput -
#6 Det er også den fornemmelse jeg har - Som det bliver anbefalet i #5, så vil jeg nærlæse afsnittet om backup på Brotherskeeper.dk, og så teste backuppen inden jeg formaterer HD, for at være sikker.
Det varer 1 uge inden jeg kommer i gang med øvelsen, så hvis der er flere gode råd er de velkommen.