Avatar billede fileto Seniormester
14. september 2018 - 12:43 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Min antivirus virker ikke

Hej
Jeg har installeret AVG antivirus på en windows 7 computer. Når den starter siger den : "Du er ikke beskyttet. Computerbeskyttelsen er deaktiveret."
Når jeg klikker på:  "reparer nu" sker der intet.

Jeg har også forsøgt at køre windows update, men den siger at tjenesten ikke kører og at computeren muligvis skal genstartes. Når jeg genstarter hjælper det ikke på hverken antivirus eller windows update. De siger stadig det samme.

Jeg har også prøvet at køre onlinescan fra Panda antivirus. Den fangede nogle sikkerhedstrusler som den fjernede men heller ikke dette har hjulpet.

Er der flere ting jeg bør prøve?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2018 - 12:53 #1
Kører sikkerhedscenter så heller ikke? Du kan se det fra kontrolpanelet. Windows firewall burde også køre hvis det er aktivt.
Avatar billede fileto Seniormester
14. september 2018 - 13:11 #2
Firewall er slået til. Hvis sikkerhedscenteret er det der hedder løsningscenter så siger den at:

AVG er opdateret og at virusscanning er aktiveret.
Windows update er slået til.
Network access protektion er slået fra.

Den siger også : "Indsæt et flytbart medie. Der skal bruges et feks USB drev for at sikkerhedkopieringen i windows kan fortsætte."
Jeg menes ikke at være igang med nogen sikkerhedkopiering så jeg ved ikke om dette har noget at sige.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 14:14 #3
Den, der er deaktiveret, er nok Windows egen Defender når avg starter. Men få lige stoppet den sikkerhedskopiering så den ikke tager ressourcer fra pc.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. september 2018 - 21:22 #4
Fileto jeg sitter her og prøver og forstå oppsettet ditt, at du har problemer forstår jeg godt, jeg vil tro at når du bruker Win7 så begynner det å bli så gammalt at det synger på siste verset både av hensyn til oppdateringer og diverse. Og dernest er det lite og satse på.

Win7 har jeg selv hatt det er et fint program husker nok ikke helt hva jeg brukte av antivirus program den gang, men mest sannsynlig  kjørte du dette uten et Virus Program eller? Det tror jeg ikke.

Hvis ja så er det mer en godt nok for deg med bare et av dem derfor valgte du vel AVG. Hvorfor satte du i gang med AVG enten det er gratis eller kjøpt. Helt ubrukelig er mitt svar.

Oppdateringer Win7 er vel snart historie, men kjøre du 2 Antivirus program så blir der krangel, kun 1 tar vare på din Brannmur AVG evt Definder om det var oppfunnet den gang, ja du da ble der fest på lokalet.

Nå vet jeg ikke om Defender var brukt på Win7 den gang hørtes lidt merkelig ut, hvis ja så fjern AVG vek med den. et problem mindre. Så setter du i gang med Panda også hvorfor det?

Et råd til deg ta en tur til noen som kan data Verksted etc få en skikkelig opprydding du er ikke kompetent til dette du havner på Hospitalet, få lagt inn et helt nytt System Win 8.1 det vil passe for deg du er ikke moden til Win10 på langt nær.

Et lite kurs også skader ikke, jeg kurser ofte Gamle Gubber, har flere eldre her som gjør det valget for dem takler heller ikke Win10 derimot Win 8.1 er langt lettere det forstår dem, så velger du Defender for det er kompetent med Win 8.1 du trenger ikke mere.
Dernest leser du deg opp og passer på oppdateringer for slik du holder på nå er ingen god løsning og lykke til.
Avatar billede fileto Seniormester
15. september 2018 - 00:40 #5
Mange tak til Arne Mathiesen. Og alle de andre for nyttig input. Jeg vil prøve panda da jeg kan se flere anbefale det her på eksperten.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. september 2018 - 01:37 #6
Fileto Mester. Se hva du skrev.
(Mange tak til Arne Mathiesen.) Den grønne stripe kunne du ha spart klare meg fint uten..
Å Ikke Takke meg du, jeg ble nesten Dansk nå.
Du forstår ikke en SKID og du kaller deg Mester. Grunn til jeg svarte på tråden din det var faktisk at jeg syntes synd på deg, og spør igjen?
At du ikke kan mer en dette og så har du hatt Win 7 er bare tragisk?

Og alle de andre for nyttig input.  Prøver og være Høflig du men så stopper også der ingen klare og løse en slik oppgave som du spør om.

(Jeg vil prøve panda da jeg kan se flere anbefale det her på eksperten.)  En Panda kan frese den og ikke skyld på Gutter her på Computerword.  Og det tror du at det hjelper syntes du har problemer nok som du har.

Skal du lande på beina så les deg opp og se hva jeg krev.

Et godt råd til deg ta en tur til noen som kan data, helst et (Verksted etc det er billigste løsning for deg) få en skikkelig opprydding på computeren du er ikke kompetent til dette du havner på Hospitalet du.

Få lagt inn et helt nytt System Win 8.1 til eksempel det vil passe for deg du er ikke moden til Win10 på langt nær.
Og det mener jeg, en Panda kan ikke redde livet ditt på data det er helt feil.Og jeg sier ikke dette for og være ekkel ved deg, men har du kjørt Win 7 burte du kunne bedre en dette.
Et lite kurs på toppen også skader ikke. Dernest leser du deg opp og passer på oppdateringer fra Microsoft for slik du holder på nå er det ingen god løsning, tro meg og lykke til.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
15. september 2018 - 01:49 #7
Jeg har selv brugt AVG men jeg synes der blev for mange po ups.
Prøv
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus
Den forstyrrer ikke
Avatar billede fileto Seniormester
15. september 2018 - 01:53 #8
Ok, jeg tror jeg har nok at gå videre med. Mange tak til alle.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. september 2018 - 03:08 #9
J Nielsen er det mulig og få et fornuftig svar her ja det er det, du burte fått den grønne tråden og ikke jeg, Kaspersky er et fint Antivirus program flere og flere har dette, selv har jeg Bitdefender 2019 fungere fint.

I tråden her er nevnt Difender, ok jeg har dette også fordi det fulgte med Win 10 gratis også det er jo Microsoft sitt eget program, der ble svart her for å unngå krangel er jo ikke det ok med 2 men dem fleste vet dette.

Der ble også sagt slett det jeg gjorde ikke, jobber så fint her, Bitdefinder har godt nok overtatt Brannmur ikke krangler dem heller så Difender er på nåde godt nok.

Har jo hatt AVG + Tune Upp en gang og enig med J Nielsen begge er søppel det er mitt svar.

Men får Filto satt bort computer på fiks og lært seg opp selv lidt så er han på Win10 om 2 år og klar for et hopp, kan jo blir Seniormester et løft det også.
Viktig for han er nå ikke gi opp der er alltid et håp sa Bestemor.

Nå hopper jeg av tråden men fint om fieto gir lyd fra seg igjen når alt er på plass.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2018 - 09:07 #10
Har brugt AGV for en del år siden. Desværre har der været problemer med AVG at den kan ødelægge boot på en pc, måske fordi en fejlopdatering og en genstart er nøcvendig i programmet. Bruger selv Kaspersky free som J.Nielsen foreslår og den er jeg meget tilfreds med. Den belaster ikke pc meget og forstyrrer begrænset i den frie udgave. Avira free har jeg også pe en pc som fungerer fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2018 - 10:15 #11
AVG skulle der stå :-)
AGV bruger jeg på min knallert :-D
Avatar billede posten Ekspert
11. oktober 2018 - 11:04 #12
drop ALT  om avg har flere diske med defekte opstarteri win 7 opdagede for leden at når man kører i fejlsikret tilstand går den i stå nettop ved avg derfor bruger ALDRIG mere avg men kaspersky free : https://www.kaspersky.dk/downloads/thank-you/free-antivirus-download + er enig med #7
Avatar billede fileto Seniormester
11. oktober 2018 - 11:29 #13
Tak for alle input. Overvejer selv at gå over til Bitdefender eller Kaspersky. Mit antivirusproblem har jeg foreløbig løst ved at opgradere til win10.
Avatar billede Degua88 Praktikant
22. maj 2019 - 17:06 #14
Goed artikel.
Avatar billede posten Ekspert
23. maj 2019 - 09:58 #15
FJERN den dog jeg har oplevet at den ødelæger min opstart af win 7 tror jeg har 3 diske der ikke kan starte brug kaspersky free i stedet for :
https://www.kaspersky.dk/downloads/thank-you/free-antivirus-download