Avatar billede tobberjas Seniormester
15. september 2018 - 15:19 Der er 3 kommentarer

valg af mini-køleskab

hej. Jeg går og leder efter et mini-køleskab, Men ind til videre har jeg kun fundet nogle hvor at den køler ned til x antal græder efter omgivelsestemberaturen. Det ønsker jeg ikke. og derfor ville jeg høre om i kender et mini-køleskab som køler ned til en bestemt græd lige meget hvor varmt det er. På forhånd tak. Hilsen Tobias.
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
15. september 2018 - 15:37 #1
Budget?
Kan også anbefale en El-Køleboks istedet for skab hvis det primært er til drikkevarer. Hvis det er på dit kontor / værelse så gå også efter nogme der ikke larmer voldsomt. Min bror har et men han bruger det aldrig pga det larmer. Ikke voldsomt meget men for meget for ham.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2018 - 18:00 #2
De har typisk et peltier-element, og derfor begrænsningen.
Byg det selv (eller opgradér et).
Stabl 2-3 elementer ovenpå hinanden (brug fx kølepasta til cpu mellem dem), og sæt en termostat i skabet, og en kraftig køleplade på den varmeste side, så den kan komme af med varmen. Evt efterisolér kassen.
https://elektronik-lavpris.dk/c4260/komponenter/peltier-elementer/
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
15. september 2018 - 23:27 #3
Hvis du skal have et mini køleskab, der virker ligesom et rigtigt køleskab, som holder en fast lav temperatur, skal det have en kompressor og de larmer.
Billige mini-køleskabe og kølebokse, som dem der også typisk sælges til biler er baseret på et elektrisk peltier-element, det er lydløst i sig selv og kræve kun en beskeden blæser til køling, men de køler.
Regn med at hvis der ikke står ordet "kompressor" og hvis prisen er under 2-3000 kr. er det ikke et kompressor køleskab.
Hvis det bare er til et kontor med temperatur under 30 grader og ikke til en varm bil kan du muligvis fint bruge en peltier baseret kølebox af de bedre modeller.
Her er en der har begge dele
https://www.kg-camping.dk/webshop-campingudstyr/produkt/mobicool-hybridkoleboks-230v-og-12v