Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. september 2018 - 07:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kalender i outlook

Jeg har lavet ny installation af office 2016 på fruens pc. Kalenderen vil ikke vise kategorier. Jeg har jo stor fornøjelse af at give forskellige aftaler i kalenderen farver. Den fornøjelse har hun ikke.
Er der en der de vise sten?
PS: Min er også office 2016, men jeg havde en ældre office. Hun havde ingen office programmer tidligere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 08:09 #1
Nu har jeg kun den engelske udgave ved hånden - men prøv at gå i "View" (Vis?), og vælg "View settings" i første afsnit af menubjælken.
Her er mulighed for at lave "Conditional formatting", altså betinget formattering, med farver.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. september 2018 - 09:09 #2
Det er vist ikke helt det jeg mener. Når jeg opretter en aftale, kan jeg sætte en farve på. På fruens pc findes denne mulighed ikke. Det er sikkert noget der skal slås til, men jeg kan ikke finde det. Prøvede ole_madsens version, men det fik ikke muligheden til at dukke op.
Avatar billede falster Ekspert
17. september 2018 - 09:22 #3
Findes "Kategoriser"-knappen ikke, når aftalen eller mødet oprettes eller "virker" den ikke?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 09:53 #4
Se evt. https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10-mso_2016/missing-categories-in-the-preview-column-outlook/5759c036-f047-4f12-a9d4-9efa3c77ef0e

De får "Categorize", formentlig "kategorier", sektionen til at dukke op ved at resette "view".
D.v.s. burde - spørger får det først til at virke, da han går ind og gør "et eller andet" jeg ikke kan gennemskue.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. september 2018 - 12:36 #5
Knappen med kategorier vises ikke
Avatar billede falster Ekspert
17. september 2018 - 13:48 #6
Muligvis skyldes det, at det drejer sig om en imap konto (og ikke en pop).

Prøv at åbne en aftale. Gå i menupunkt "Filer", tryk på "Egenskaber" og se om der kan vælges kategori nederst i boksen "Egenskaber".
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. september 2018 - 20:37 #7
>falster, her kan jeg tildele dette ene element en kategori. Det hun ønsker er at kunne vælge direkte fra begivenheden, ligesom jeg kan.
Avatar billede falster Ekspert
17. september 2018 - 21:37 #8
Hvis det er en imap konto, så tror jeg kun det kan lade sig gøre med et husmandstrick eller Work around, som bl.a. beskrevet her:

https://www.techrepublic.com/article/reclaim-outlook-categories-for-imap-accounts/

Citat
Fortunately, you don't have to convert your IMAP account to a POP3 account to reclaim categories; you can use shortcuts assigned to the categories. To see these shortcuts, open a new message (click New Email in the New group on the Home tab or press [Ctrl]+N). Then, click the Tags dialog launcher. In the resulting dialog, choose All Categories from the Categories dropdown. Outlook will list the default categories (Figure C). If there aren't any, just use the New option to create them. At this point, you can check a category to assign it to the new email message. After assigning one category to an existing message, you can right-click it in the message window to assign others. It's a lot of work, but shortcuts eliminate most of those steps.

(Hvis din konto - også? - er en imap konto og du har kategorivælger-knappen, så er det mystisk.)
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. september 2018 - 07:13 #9
Det ser ud som du enten ikke har forstået mit spørgsmål eller også løber du bare ind i det samme problem som jeg gjorde. Det du her har fundet er kategorier til mail. Det er det samme jeg løber ind i gang på gang. Det er imidlertid kalenderen det drejer sig om.
Min kører ganske rigtigt som pop3 og smtp. Det er nok ikke der det ligger, da vi på min gamle arbejdsplads brugte imap server baseret. Der var kategorierne fint tilgængelig.
Tak alligevel til jer der har prøvet at hjælpe.
Avatar billede falster Ekspert
18. september 2018 - 08:34 #10
What you need to know about IMAP Accounts in Outlook

… you also won't be able to set a range of flags and reminders or use Categories …

https://www.slipstick.com/outlook/imap-accounts-outlook/