Avatar billede Besil Seniormester
18. september 2018 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Screenshot - hvordan vælger jeg stien hvor de gemmes?

Jeg bruger Windows 10, og tager Screenshots ved at trykke på Windows+PrtSc. Billedet bliver gemt i en mappe i Billeder/Screenshots.
Så kom jeg til at flytte mappen, og nu bliver mine shots ikke længere placeret i denne mappe.
Det ser ud som om den stadig tager screenshots, men jeg ved ikke om det bliver gemt.
Og jeg kan ikke finde andre mapper, heller ikke når jeg søger efter det næste filnavn, i forhold til det seneste jeg kan se er gemt (Screenshot (301) ).

Så det jeg har brug for nu er, at tvinge den til at gemme Screenshots i den oprindelige mappe igen.
Eller i det mindste vide, hvilken mappe den er begyndt at gemme i.

Nogen bud?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2018 - 13:15 #1
jeg bruger https://picpick.app/da/
den er mere fleksibel. Dels kan man i indstillinger bestemme filnavn og mappe, dels er der en editor i, så man let kan fx beskære billeder, samt vælge med/uden cousor pil i billedet
gratis for private
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2018 - 13:33 #2
den gemmer som standard i mappen brugerprofil\billeder\screenshots - hvis mappen ikke findes, så opretter den en ny.
Hvis du har flyttet mappen billeder, prøv at flytte (kopiere) den tilbage og tag en ny screenshot (så dukker der forhåbentligt noget op);
når du så højre-klikker på mappen, kan du vælge "flyt" - og så flytte screenshot-mappen et andet sted hen.
Derefter kan du flytte mappen "billeder" det andet sted
Avatar billede Besil Seniormester
18. september 2018 - 13:54 #3
Æv, det virker heller ikke #2.
Den vil ikke gemme i mappen Screenshots.
Jeg prøvede nu lige at flytte den til Dokumenter/Screenshots i håb om at den ville danne en ny i Billeder/Screenshots, men det gjorde den ikke.
Så jeg ved stadig ikke hvor den gemmer de Screenshots jeg tager, og om den overhovedet gemmer dem.

#1 Tak for tippet. Jeg vil dog helst blive ved med at benytte denne funktion, da jeg er godt tilfreds med hvordan den virker - altså, når den forstår at gemme billederne :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2018 - 14:13 #4
i stifinder prøv at søge på Screenshot*.*
fra c:\ hvis din brugerprofil ligger derunder (c:\users eller c:\brugere)
er de i en ny mappe, så starter tæller forfra, og ikke videre fra 301
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2018 - 14:36 #5
Du kan prøve at rette lidt i Registry - hvis du har mod på det - det vil selvfølgelig (som altid) være godt med en backup inden...
https://www.thewindowsclub.com/windows-8-not-saving-captured-screenshots
Avatar billede 450025 Ekspert
18. september 2018 - 17:50 #6
Hei Alle sammen jeg er vant med å jobbe med en del folk ofte eldre, problemet hvor blir det bilde av? Husk ofte er det enkleste man bør bruke der er minst trøppel med dette.

Win10 har et Utklipsverktøy det er så enkelt å bruke  Gratis er det også.

Fin bilde du vil ha, og hvor legger du det?  (Lagre som)

På skrivebordet det er en høvelbenk det.

På en høvelbenk bearbeider man materialer, her et bilde, du kan Redigere det om du har et verktøy til det?  Beskjære det som du ønsker det?  Når du er fornøydt er turen kommet til flytting, har ikke du flere I-korn på Disktopp javist.

Dem dårlig går rett i papirkurven? Noen skal sendes videre på Epost?
Andre vil du ta vare på, Google Foto, lag album?

Ta en tur til fotografen ta med bilde til Gamlemor på Gamle hjemmet hun har ikke hverken PC – Netbrett å telefonen er for vanskelig. Tenk hvor glad hu blir.

Dette forstår gamlinger her Takk Arne, dette var enkelt? Flink du.

Verdien av bilder blir ikke redusert for det får du tro. Beskåret 875 KB så ser dette her, ofte 2.5 MB alt avhenger hva du gjør under beskjæring.

https://ibb.co/cH6HWe
Avatar billede Besil Seniormester
19. september 2018 - 10:01 #7
Hej
Jeg prøvede at flytte mappen Screenshots til en ekstern harddisk, og håbede at den så ville skabe en ny mappe.
Det gjorde den ikke.
Men efter at have genstartet 2 gange, oprettede den endelig en ny Screenshots-mappe, og er begyndt at gemme igen :-)
Jeg ved ikke hvor de screenshots jeg tog i mellemtiden er blevet af, men pyt med det.
Nu virker det igen :-)
Tak for jeres bud og hjælp.
Hilsen Lise
Avatar billede 450025 Ekspert
19. september 2018 - 12:49 #8
Hei Besil får jeg lov og komme igjen, alle har vi forskjellige måter og gjøre ting på og bare det er flott, på den måte kan vi lære av hverandre og det i seg selv gjør det til at vi har et fint forum her.

Begge har vi Win 10, begge har vi en favoritt du har Windows+PrtSc ikke feil det, jeg bruker Windows egen App ikke feil heller det, jeg bruker den hver dag.

Bare et eks  Skatten min der er der A 4 sider om lover og regler, jeg trenger ikke alt det er kjedelige stoff også, ikke miljøvennlig i hele tatt tar en skjermdump av det som er viktig for meg og arkivere dette.

Nav likedan jeg får 3 sider også der blir jeg gal, Ambassaden  skal bare ha siste måneds Pensjonslapp på mail plass 12x12 cm  jeg bruker det på alle Foto jeg har, redigere alle bilder som jeg vil ha kresen ser du naboen har så stor kroket næse at ha redigere jeg bort Sorry
Så gjemmer jeg bilder der  jeg vil se hva jeg skrev før.

Google foto- Dropbox- Epost- Dokumenter-Oldemor på hjemmet, og det rare alle mine Venner eldre har lært det og bruker dette verktøy, jeg har vert i Garden på Amalienborg et fint bilde fra Fredensborg slott også gikk jo vakt der.  Er lidt stolt av det da. er 81 år.
Noe av det beste for oss brukere som ikke er Proff Fotograf, Win10 er ok men Utklipps -verktøy vil jeg ikke miste. Du kan flytte hele mapper samt enkelt bilde også. Og Ikke la Win 10 ta kontrollen bare du selv har den flytt bilde fra Skrivebordet til den mappe du vil og der den befinner seg.

Du er så gammal at du vet Tvang går ikke ser jeg bilde av deg , du vet du må være Smart og Lur da kommer du langt, også når det gjeller mannfolk?

https://ibb.co/ekvY6e