Avatar billede Kim Roth Juniormester
19. september 2018 - 18:40 Der er 4 kommentarer

email fra access

Hvis man har en tabel med 100 rækker med alle data om f.eks kunder, vil det så være muligt at sende en email direkte fra access til hver kunde med diverse oplysninger (altså 100 forskellige emailadresser)

Håber i forstår spørgsmålet.
19. september 2018 - 18:45 #1
Ja, det kan godt lade sig gøre.
Du kan bruge Outlook til at sende for dig, men Outlook har indbygget noget sikkerhed der gør at du ikke får lov at sende uden brugerindblanding pr. mail.

Har du i stedet en mailserver (SMTP), som du kan tilgå og som har lov til at sende, så kan det gøres uden indblanding.
Avatar billede Kim Roth Juniormester
19. september 2018 - 19:06 #2
Hvordan gør man det?

Jeg skal sende til alle hver måned, er der så en smart mulighed i access? (knap / combobox / liste eller andet...)
Avatar billede terry Ekspert
19. september 2018 - 19:35 #3
No easy way to do this, you'll need to use vba code, or purchase for example something like this https://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/Email.asp
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
20. september 2018 - 02:03 #4
Hvis din mailudbyder kan give dig nødvendige tekniske mail-oplysninger, f.eks. host og port, skulle du nok kunne lagre data på en tekst-fil, som fx. java så kunne læse og sende ud. Jeg sender f.eks. dagligt fra staticdata(a)live.dk via Microsofts smtp-mail.outlook.com og port nr. 587. (Det er checkmails til mig selv, så jeg ved, at de fungerer)

Send en mail til jk(a)staticdata.com, så kan vi se på det.