Avatar billede louisek Mester
20. september 2018 - 12:26 Der er 4 kommentarer

Farve på markeret felt

Jeg har et excelark som jeg har brug for at kunne søge i løbende. Som standard bliver valgt celle vist med en mørkegrøn markering, som ikke er særligt tydeligt. Kan jeg ændre funktionen så en valgt celle eksempelvis bliver pink?

vh Louise
Avatar billede falster Ekspert
20. september 2018 - 16:53 #1
Den nuværende mørkegrønne sker (muligvis) via noget vba-kode.

Kig i koden.

Hvis der står noget med "ColorIndex =" så ændre til 7. Dvs. "ColorIndex = 7".

Eller, hvis der står noget med "Interior.Color =" så ændre til "Interior.Color = vbMagenta".

Håber, at du får mere konkrete forslag :-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
20. september 2018 - 18:10 #2
Hej Louise

Mon det ikke er office temaet?
Filer->instillinger->generelt

Jan
Avatar billede louisek Mester
05. februar 2019 - 13:49 #3
Jeg kan ikke finde ud af det med koderne - office temaet har ikke betydning for lige dette desværre.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
05. februar 2019 - 14:19 #4