Avatar billede Maria_isr Novice
20. september 2018 - 19:14 Der er 12 kommentarer

Fejl i Windows update

Hej
D. 11-90-2018 kom der en opdatering som hed "2018-09 Månedlig sikkerhedsrelateret kvalitetsopdatering til Windows 8.1 til x64-baserede systemer (KB4457129)" Hver gang jeg så prøver at hente den opdatering ned så siger den at det mislykkedes og den kommer med fejlkoden 8007371E. Min computer er også begyndt at fryse i flere timer, hvor jeg hverken kan bevæge musen, og klokken ændrer sig f.eks. heller ikke. Det gør at jeg bliver nød til at slukke på kontakten. Jeg ved ikke om det har noget med den opdatering at gøre..
Hvordan får jeg løst det her problem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2018 - 19:54 #1
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. september 2018 - 20:20 #2
check også lige din harddisk helbred :
http://www.hdtune.com/download.html
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2018 - 20:40 #3
Har du overvejet at opgradere til Windows10?
Avatar billede Maria_isr Novice
21. september 2018 - 14:10 #4
Det fik løst problemet med Windows Update CRKrogh :) indtil videre har jeg ikke oplevet at den har frosset, så ved dog ikke om det problem er løst. Kan jeg vende tilbage med hvis det sker igen :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2018 - 12:46 #5
Super.
Så prikker du bare på igen, så kigger vi videre på det også.
Avatar billede Maria_isr Novice
22. september 2018 - 13:52 #6
Okay, så min computer fryser stadig. Jeg prøvede at rense computeren, og det troede jeg løste det, men den har frosset to gange i dag. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad problemet er..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2018 - 13:57 #7
Hvilken type computer har vi med at gøre (stationær eller bærbar)?
Hvis den "bare" har fået lov til at passe sig selv, siden den blev taget i brug, kan der samles en hel del støv i sådan en, uanset hvor rengøringsfanatisk man måtte være.

Første skridt kunne være en (forsigtig) støvsugning: Hold mundstykket på afstand og blæs så kraftigt du kan, enten selv eller med luft på dåse.
Avatar billede Maria_isr Novice
22. september 2018 - 14:15 #8
Det er en stationær. Jeg åbnede computeren i dag, og lavede en ordentlig rengøring og fik fjernet alt støvet, men ligeså snart jeg tændte den igen, gik der 20 min og så frøs den.
Avatar billede Maria_isr Novice
22. september 2018 - 14:41 #9
Det ser faktisk ud til at det er blevet værre efter jeg rensede den.. den har i hvertfald gjort det oftere efter rensningen
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2018 - 17:41 #10
Enten 'Fjern alt' (selvfølgelig efter backup/flytte filer og dokumenter til ekstern hdd) eller prøv, om 'Hurtig opstart' skal bare deaktiveres.

10 ud af 10, er det 'Hurtig opstart' skyldneren, ja, det er så godt med pc der starter hurtig, og nej, det skal deaktiveres hvis dit pc begynder at fejle.
- Hvorfor? Tja, ophoper Windows 8.1 problemer, så er dette 'Hurtig opstart' feature der ødelægger dit system fordi det ikke kan benyttes netop til din pc, hvorfor det skal deaktiveres.

Engelsk resource 'Fast Startup in Windows 8.1' valgbart emne fra link:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/2681286/troubleshoot-windows-8-1-windows-8-or-windows-7-hangs-or-freezes

Eller Nulstil Windows 8.1, forbehold man tager sine backup af filer og dokumenter til ekstern hdd, for Nulstilling af Windows 8.1 resulterer at man starter om. Det betyder, at installerer programmer igen, indstiller præferencer og mm., højst sandsynlig filer, billeder og dokumenter ikke forbliver, om man så vælger hurtig eller fuldstændig, så alle ens ynglings billeder, filer og dokumenter skal overføres til ekstern hdd.

Følg 'Fjern alt, og geninstaller Windows', det skal udvides ved at trykke på emnet længere ned på tekst.
https://shttps://support.microsoft.com/da-dk/help/17085/windows-8-restore-refresh-reset-pcupport.microsoft.com/da-dk/help/17085/windows-8-restore-refresh-reset-pc
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2018 - 17:41 #11
Avatar billede Maria_isr Novice
23. september 2018 - 15:05 #12
Det hjalp ikke at deaktivere hurtigt opstart, så nu prøver jeg at nulstille computeren, og ser om det kan hjælpe.