21. september 2018 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Indsat data fra TXT til én kolonne ønskes fordelt til tre kolonner

Excel til Office 365:

Jeg har noget tekst, hvor kilden generer en tekstfil, hvor alt er i én kolonne.
Kolonne A:
[Navn]
[Telefonnummer]
[Svar]
[Navn]
[Telefonnummer]
[Svar]
...osv.

Dette ønsker jeg indsat i Excel, så jeg har følgende:

Kolonne A: | Kolonne B: | Kolonne C:
[Navn]  |  [Telefonnummer ]  |  [Svar]
[Navn]  |  [Telefonnummer ]  |  [Svar]
...osv.

Er der nogen som har et bud på hvordan dette kan automatiseres? Har prøvet med copy/paste -> Transponer, men dette giver ikke helt løsningen, da jeg har rigtig mange data...
Avatar billede ebea Ekspert
21. september 2018 - 17:26 #1
Her er en måde at gøre det på, med en formel.
https://www.dropbox.com/s/eg4kh8kwv0wmcsc/opdel-i-kolonner.xlsx?dl=0
24. september 2018 - 11:32 #2
Hej Ebea,
Linket du har indsat, peger på et dropbox-link, som jeg ikke kan tilgå :-(
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2018 - 11:56 #3
24. september 2018 - 13:59 #4
Hej ebea
Vil blot sige TUSIND TAK for hjælpen :-)
Det var lige i 'skabet'
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2018 - 14:17 #5
#4  -  Du er velkommen ;-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester