Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 11:57 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Klippeværktøj forsvinder i Win 10

Har lige læst, at Windows Klippeværktøj fjernes ved næste Windows 10 opdatering (oktober), således at denne funktion fremover udelukkende kan klares ved "Windows+Shift+S", som langt fra giver de samme muligheder.Jeg bruger klippeværktøjet en hel del - Bliver klippeværktøjet mon slettet ved opdateringen - jeg husker ikke, om opdateringer plejer at slette noget som allerede installeret ?
Hvis opdateringen sletter klippeværktøjet, er der så et "Cowboytrick" så dette undgås ?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 12:06 #1
Jo de har fjernet noget før ved opdateringer.... Windows Live Mail ….Windows Movie Maker....mfl.
Movie Maker har jeg gen installeret og bliver der nu ved opdateringer.
Angående snipping Tool må vi jo gå tilbage til Snaggit.
Avatar billede wjens Guru
22. september 2018 - 12:08 #2
Læst hvor? For det er da et simpelt og effektivt værktøj, som jeg også bruger.
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 12:19 #4
Ugens tophistorie på Computerworld.dk
Avatar billede wjens Guru
22. september 2018 - 12:21 #5
Tak, den havde jeg ikke fået læst. Men, de skriver dog at de afløser med et nyt produkt. Ellers må vi jo som poko1 skriver kikke efter alternativer.
Avatar billede eurositi Ekspert
22. september 2018 - 12:23 #6
Greenshot er gratis og sådan cirkus lige så godt som SnagIt.
http://getgreenshot.org/
Avatar billede larsini Seniormester
22. september 2018 - 12:24 #7
jeg købte en ny pc i jan 2017 med movie maker, som stadig er på pc'en trods diverse opdateringer, så man kan da håbe på at klippeværktøjet ikke bliver slettet i forbindelse med den kommende opdatering...!
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 12:30 #8
eurositi
Snaggit kan stort set alt det samme  som Snipping Tool Der er et utal af værktøjs kombinationer
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 13:04 #9
Win + Shift + S kan allerede bruges nu

https://ibb.co/hqw1XU
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 13:10 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 13:52 #11
Ved ikke hvor smart det er, men en funktionsopdatering som denne formodentlig er kan man udsætte den i 365 dage i de avancerede indstillinger i Windows update.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 14:03 #12
Tænker de måske genindfører den hvis de får en masse dårlige tilbagemeldinger med at den fjernes. Synes selv det er et fantastisk værktøj.
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 15:16 #13
Ja, vi er jo alle, på forskellig måde, lidt i kløerne på Microsoft, desværre.
#1 - Jeg har også geninstalleret Movie Maker, og ja, nu bliver den der, fordi det ikke er fra Microsoft vi har geninstalleret - Desværre ser det ud til, at denne mulighed tilsyneladende ikke findes længere - Jeg har de seneste dage prøvet adskillige gange fra forskellige kilder (på en Win 7 maskine) desværre uden held. Det bliver et problem den dag vi skal have en ny maskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 15:18 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 15:20 #15
Hov. Den kan måske kun bruges på telefon??
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 15:26 #16
Mort Jeg downloadede den i sidste uge men på Engelsk jeg har lige lagt den på en PC.
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 16:21 #17
Du kunne måske mailer et link - dem jeg har link til kører i hvert fald ikke på min
reserve maskine med Win 7.( efter Microsoft ikke længere havde den på programmet, har den ikke været dansk)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 16:41 #18
https://www.topwin-movie-maker.com/
For at køre den på dans kræves det at du har en kopi af
C:\Program Files (x86)\Windows Live
Fra den virkede hvorefter du over skriver mappen med den gamle Danske og hele indholdet.
https://ibb.co/bUOwz9
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 16:48 #19
Fjern Den Engelske
https://ibb.co/gYHmXU
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 17:20 #20
Tak Poko 1 - Det link har jeg selv i god tro givet vider i gruppen Billedbehandling for få dage siden, men tråden er ikke afsluttet, så jeg ved ikke om det har virket - men i hvert fald duer det ikke på min bærbare ASUS 64 bit, i7 processor, 16 GB ram og et fornuftigt skærmkort - så den skulle kunne klare det, men maskinen siger "Sorry, Movie Maker cant start. Make sure your computer meets the minimum system requirements, before trying to start Movie Maker again …………..
Som skrevet lever maskinen mere end op til minimumstandarden.
Nu er vi nok kommet lidt langt ud ad tråden vedrørende klippeværktøjet, så jeg tror jeg starter en ny tråd - om Movie Maker, men stadig her i gruppen Windows
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2018 - 17:35 #21
Jeg kører Selv ASUS med Windows 10 og her virker det
https://ibb.co/cEDXNU
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 17:46 #22
Jeg kører selv Movie Maker på en Win. 10 maskine, men jeg kan ikke forestille mig, at det er Win. 7 der er problemet, på linket er der da også mulighed for at downloade en Win. 7 version.
Min maskine er godtnok en reservemaskine, men jeg har noget hardware, som ikke kører Win. 10, så derfor skal den forblive Win. 7, og derfor må jeg kæmpe videre for at finde en løsning.
Avatar billede mort1 Ekspert
23. september 2018 - 15:38 #23
#5 Wjens - Du har ret, der står de vil komme med noget nyt, og henviser til Win + Shift + S som Poko1 også skriver, den kombination er ikke ny, men når man ser på den mulighed er der ikke meget håb forude, men om 1 måned er vi alle klogere. #12 - 220661 Desværre tror jeg ikke at Microsoft ændrer noget som helse, hvis det ikke fylder i deres egen lomme, så nej det tror jeg ikke vi skal regne med.
Jeg svingede jo selv tråden over på Windows Movie Maker, det udviklede sig så meget, at jeg startede en ny tråd (også her under windows) her kan jeg fortælle interesserede, er der en løsning.
Med tak for interessen lukker jeg denne tråd om klippeværktøjet, så kan "snakken" jo eventuelt genoptages når der er nyt fra Microsoft i oktober.
Avatar billede larsini Seniormester
03. oktober 2018 - 10:38 #24
blot til almindelig orientering:

har netop hentet opdatering 1809 med en masse nyheder, tror jeg for jeg har ikke grundig set hvad der af nyt. men: movie maker ligger stadig på min pc og klippeværktøjet har tilsyneladende også overlevet.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. oktober 2018 - 11:58 #25
Ja foreløbig!
Og WMM. Eren geninstallering og nu dit eget Værktøj som ikke længere opdateres.
Lige som andre 3'Partsprogrammer.
https://ibb.co/g3HuuK
Avatar billede mort1 Ekspert
03. oktober 2018 - 13:46 #26
Klippeværktøjet skulle angiveligt først forsvinde med oktober opdateringen, så må vi se ...……
Avatar billede poko1 Ekspert
03. oktober 2018 - 14:11 #27
Det jeg viser på billedet er Oktober opdateringen 2018-1809-
Avatar billede poko1 Ekspert
03. oktober 2018 - 15:24 #28
NY og gammel oven på hinanden.
https://ibb.co/jE5y4K