Avatar billede Claus Mester
22. september 2018 - 14:29 Der er 5 kommentarer

Hjælp, excel til android crasher

Som overskriften siger, crasher Excel på min android. Den har ikke gjort det før og den gør det kun med ét bestemt ark.

Der er ingen vba kode, men der er flere formularer og links til andre ark.

Det er ret kritisk, da jeg sjældent er ved min computer og bruger excel på min mobil og tablet.

Nogen der har hørt om en lignende adfærd før, og evt ved hvad jeg kan gøre ved det?
Avatar billede Claus Mester
22. september 2018 - 14:30 #1
Rettelse: links er ikke til andre ark, men andre faner i samme ark.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2018 - 19:50 #2
prøv - lige inden du åbner arket - at lukke ned for alle andre apps (altså lukke helt ned for dem, ikke bare swipe dem væk). Bare for at frigive al  arbejdshukommelse.
Avatar billede Claus Mester
22. september 2018 - 20:40 #3
det har jeg prøvet, også at genstarte og som det første starte excel og mit ark , men desværre med samme resultat. Kan det være nogle formler der forstyrre?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2018 - 17:05 #4
den tunge vej: lav en kopi af regnearket, slet halvdelen af links i det, test. Hvis det stadig ikke virker, så slet halvdelen af resten. Når det virker, så genopbyg de slettede links til den går ned igen.
Det kan være et link, der henviser til noget, der henviser tilbage, så du har et loop.
Avatar billede Claus Mester
23. september 2018 - 17:19 #5
virkede ikke desværre... jeg er gået den endnu tungere vej og konverteret hele regnearket til Google sheets og her fungere det hele glidende... tak for hjælpen!!