Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Movie Maker kan ikke køre

Jeg har installeret Windows Movie Maker på min bærbare pc, en ASUS 64 bit med masser af ram, og et fornuftigt skærmkort. Maskinen kører Windows 7.
Når jeg vil starte programmet op, kommer der en dialogboks som bl.a, siger "Sorry, Movie Maker cant start. Make sure your computer meets the minimum system requirements, before trying to start Movie Maker again ….".
Som skrevet lever maskinen mere end op til minimumstandarden, er der nogen der har et bud på en løsning af problemet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 18:30 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2018 - 18:37 #2
Avatar billede mort1 Ekspert
22. september 2018 - 19:06 #3
220661 - Især den sidste ligner noget - prøver i morgen
Avatar billede mort1 Ekspert
23. september 2018 - 15:07 #4
Det var lidt af et gedemarked, der er tilsyneladende 2 skærmkort i maskineriet, Intel HD Graphics 3000, vel det der sidder på bundkortet, og så et NVIDA GeForce GT 540M, jeg regnede med, at det var nok at opdatere det sidste, og prøvede med flere forskellige drivere, men først da det førstnævnte blev opdateret kørte det - så nu virker "Windows" Movie Maker også på den bærbare.
Tak for dine tips "220661", det var #2 der gav et fingerpeg i den rigtige retning, selv om ASUS hjemmeside ikke var til at have med at gøre, så var jeg dog inspireret.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2018 - 15:17 #5
Super :-)