Avatar billede Duborg Juniormester
24. september 2018 - 15:26 Der er 12 kommentarer

grænseflade sprog i windows 10 dansk til engelsk

jeg vil gerne have lavet så jeg kan skifte imellem dansk og engelsk grænseflade i windows 10.

har prøvet under (instillinger -> tid & sprog -> område & sprog -> tilføj sprog)
men kan ikke finde nogle hvor jeg kan installere grænseflade sprog,
dog fandt jeg et men det ændrede ikke noget er der nogen der kan hjælpe.

det er en HP EliteBook og windows 10 med 1803 opdateringen

vh Kasper
Avatar billede puren Ekspert
24. september 2018 - 16:06 #2
i windows 7 var det en pro eller der over feature så gætter på at du skal have en pro udgave af win 10 også
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2018 - 16:39 #3
Jeg har selv fornylig købt en Win 10 Professional installations DVD, og der kan man godt skifte fra f.eks. dansk til engelsk.

https://www.youtube.com/watch?v=kKUQMje4--Q

Jeg købte i den forbindelse en bog om netop Win 10, og i denne står der ikke noget om ændring af sproget kun kan ske i pro-udgaven.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2018 - 17:02 #4
Lige der, hvor du tilføjer sprog, se et par centimeter længere på på skærm - der er Sprog / Sprog i Windows - og der skifter du efter du har hentet fx engelsk.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2018 - 17:03 #5
læs på på som op på
Avatar billede Duborg Juniormester
25. september 2018 - 09:48 #6
tak for alle de hurtige svar.
prøver at svare på alle i denne besked.

det er en win10 pro.

der hvor der står sprog i windows, der kan jeg ikke vælge andet end dansk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2018 - 10:22 #7
Du skal først hente sprogpakken. Det gøres via et download link inde samme sted, som du forsøger at skifte sprog: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027670/windows-10-add-and-switch-input-and-display-language-preferences
Avatar billede Duborg Juniormester
25. september 2018 - 11:31 #8
Hej Ole_madsen.

jeg har
1. Tillføjet  English (United Kingdom)
2. Trykket på indstillinger.
3. downloadet alt hvad der kommer frem der inde
4. går tilbage men kan stadig ikke vælge andet end Dansk under "Sprog i windows"

det eneste der sker er at jeg nu kan skifte til engelsk tastatur
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2018 - 12:24 #9
Nej, jeg må indrømme at det heller ikke virker for mig... - jeg har ikke de muligheder de viser grafisk i https://www.windowscentral.com/how-properly-change-system-default-language-windows-10

Jeg kører ellers en enterprise edition af windows, så jeg burde kunne det hele... - men kan ikke gennemskue hvorfor det ikke virker :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2018 - 13:34 #10
Min skiftede til engelsk - der, hvor I tilføjer sprog, vælger xxx, og klikker Næste, tjekker I så, der der er hak i windows grænseflade?
når man efter hentning er tilbage i første billede, så er der med rødt skrevet, at windows skifter sprog efter næste login.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2018 - 14:29 #11
Problemet er, at der ikke er nogle steder at sætte hakker...

Men nu fandt jeg en anden side, hvor de dels konkluderer at Home udgaven ikke giver mulighed for at skifte sprog, men også at der er en der har fundet en anden vej ind til at skifte sprog: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings-winpc/windows-10-wont-change-language/004efed9-775f-4f4b-b515-5d703835de8a

Disse muligheder har jeg trods alt, om end de sidder andre steder i vinduerne, end de er vist (det er nok en tidligere udgave af Win10). Nu har jeg prøvet at skifte sprog, men kan desværre ikke se om det virker, da det kræver genstart - og det er jeg forhindret i i øjeblikket...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2018 - 15:14 #12
min er win10 home - men nyindkøbt på pc (ikke opgradering) 5 mdr gammel.
1) https://www.dropbox.com/s/310fb1mpzwh9ucr/image034.png?dl=0
2) https://www.dropbox.com/s/698vukkejnvfbxg/image035.png?dl=0
3) https://www.dropbox.com/s/xilo8yduqw52f13/image036.png?dl=0
tilbage på startsiden med 'område og sprog' - så genstart, og den kører engelsk.