Avatar billede Kenneth Kirsgart Juniormester
24. september 2018 - 17:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se grafikkort

Hej Eksperter

Jeg har tidligere haft 2x Geforce gtx 660 med sli, men da det ene er defekt har jeg taget det ud af PCI 1 og rykket det andet op til samme slot. når jeg nu starter op, registrerer den kun onboard grafikkort, hvad skal jeg gøre før den igen registrerer mit kort?

Jeg tog kortet ud da det så ud til at blæseren kørte uregelmæssigt, og når jeg havde spillet et stykke tid, så slukkede skærmen i standby mode, så jeg baserer det på at kortet blev for varmt, men kan det være det kort der nu sidder i der er defekt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2018 - 17:24 #1
Gen-installer driverne fra nVidia, så burde den fange kortene og også selv sætte dem i SLI, hvis der stadig er bro imellem dem.
Avatar billede Kenneth Kirsgart Juniormester
24. september 2018 - 17:26 #2
Jeg har lige forsøgt at bytte rundt på dem, og det er det samme, har forsøgt at opdaterer drivere gennem deres Geforce Experience, og manuelt, men ikke afinstalleret først, det vil jeg lige prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2018 - 18:29 #3
Har du nulstillet de oplysninger som bios har brugt medens du kørte sli?
Ved at udtage det lille batteri på bundkortet i ca 5 minutter, så skal hardwaren opdages igen af bundkortet. Tryk gerne på start knappen når bios batteri er ude.
Kabel med strøm skal selvfølgelig være ude også.