Avatar billede Isabella Praktikant
25. september 2018 - 15:37 Der er 5 kommentarer

Brevfletning hvor hvert brev indeholder variabel liste

Hej
Jeg skal sende en masse emails ud, hvor hver modtager skal have en liste med brugeroplysninger (varibel længde).
Eksempelvis kunne min data se således ud:

Email    kontakt    Bruger    brugerdetalje
Mette2@email.dk    Mette    m1    m1ab
Mette2@email.dk    Mette    m2    m2ab
Mette2@email.dk    Mette    m3    m3ab
Hans2@email.dk    Hans    h1    h1ab
Hans2@email.dk    Hans    h2    h2ab
Ib2@email.dk    Ib    i1    i1ab
Ib2@email.dk    Ib    i2    i2ab

Jeg vil nu gerne have brev fletning, så hver bruger får en liste med deres brugere og brugerdetalje.

Jeg har fundet en vejledning på engelsk her: https://support.microsoft.com/en-us/help/211303/how-to-use-mail-merge-to-create-a-list-sorted-by-category-in-word-2000
Men min computer er dansk, og det er ikke en løsning af ændre computerens sprog til engelsk.

Jeg håber virkelig på hjælp, da jeg har søgt vidt og bredt.
Avatar billede finb Ekspert
26. september 2018 - 09:01 #1
Du kunne lave 1 Sammenkædning() pr mailadresse i Excel
inden du sender
Avatar billede Isabella Praktikant
26. september 2018 - 09:25 #2
Ja det kunne jeg, men så har jeg problemet med at få dem sat på listeformat i min email. Derudover vil nogle skulle have en liste med måske 70 brugere.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. september 2018 - 17:11 #3
Kunne en VBA-løsning (programmering) være en mulighed?
Avatar billede Isabella Praktikant
27. september 2018 - 08:18 #4
Det er desværre ikke noget jeg har nogen erfaring med. Så med mindre at det er en forholdsvis simpel kode, vil jeg ikke være tryg ved det.
Avatar billede finb Ekspert
27. september 2018 - 09:23 #5
Det kan laves med Forskydning()
men jeg har ikke tid