Avatar billede haki Mester
25. september 2018 - 19:59 Der er 17 kommentarer

Min Barbær (ASUS) kan ikke oprette forbindelse til WiFi

Hej
Min Barbær (ASUS med Windows 10) kan ikke oprette forbindelse til WiFi.
Så prøvede jeg at tilslutte Barbær og Router med en Netværk kabel. Men der skete ikke noget. Barbær kunne hellere  ikke oprette forbindelse til Internet. Hvis jeg prøver at starte INTERNET EXPLORER, GOOGLE CHROME, sker der ikke noget. På skærmen står der , at Internet ikke finde siden.
Er der nogen, der har en forslag?
Kan det være noget galt med NETKORT i Barbær?

I forhånd tak for hjælp.
Mvh
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2018 - 21:13 #1
Er din Asus ny?
Har det virket tidligere?
Kan routeren få forbindelse til andre bærbare/stationære computere?
Hvilken Asus model er det, og hvilken router bruger du?
Kan du få forbindelse til andres netværk/routere med din Asus?
25. september 2018 - 21:52 #2
har du et net kort i har du driver til ?

kan du se den i Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser
25. september 2018 - 21:54 #3
hvad en Kryptering  har du på din router <+
Avatar billede haki Mester
25. september 2018 - 22:05 #4
Der kan hellere  ikke oprettes forbindelse til en anden router.
Før virkede det fint. Men pludselig opstår problem. Problem har opstået i de sidste par uger. Jeg har prøvet at tilslutte til en anden Router og det hjælp ikke.
Mest underligt for mig er, at "INTERNET FORBINDELSE" ikke virker, selvom jeg tilslutter ASUS OG ROUTER med en NETVÆRK KABEL. Det er helt overraskende og underligt for mig.
Der er selvfølgelig en Netkort ind i Barbær. Asus virkede fint for et par uger side. Ingen problemer med Internet. For en måned siden da jeg startede ASUS, oprettede den automatisk INTERNET FORBINDELSE. Men nu intet.

Kryptering er : WPA-PSK 2.
Avatar billede haki Mester
25. september 2018 - 22:08 #5
Under Netværk/Internet forbindelse står der, at der Ingen forbindelse og ingen netværk.

Da jeg tryk på, at der Windows løser problem, får jeg svar, at der skal undersøges netværk kabel. Og tilsvarende for WiFi, at det skal Router slukkes og tændes igen.😡😡😡
Avatar billede Bent E.Hansen Novice
25. september 2018 - 22:11 #6
Kontrolpanel / Enhedshåndtering/Netværkskort- wireless= aktiv ?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2018 - 22:43 #7
Tryk på Windowstasten + X samtidig vælg fanen Enhedshåndtering og se om der er noget der mangler eller er deaktiveret?
https://ibb.co/i5F3Mp
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2018 - 22:58 #8
Eller Tryk på Windowstasten +I Vælg fanen Netværk og Internet Kontrollér om tilsluttet

https://ibb.co/hCSdnU
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2018 - 10:26 #9
evt prøv kortvarigt uden viruskontrol og firewall - hvis du så 'kommer ud' så aktivér dem igen og gå deres indstillinger igennem
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2018 - 12:25 #10
Prøv med dette kommand:

    1. Tryk på Ctrl + Shift + Esc på tastaturet.
Jobliste startes.
    2. ved hjælp af Filer, ved fanebladen øverst venstre.
Tryk Kør ny opgave, skriv cmd og indsæt flueben, tryk på OK.
Kør følgende kommando.
1.
reg delete HKCR\CLSID\{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f
2.
netcfg -v -u dni_dne
3.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4.
Genstart

*********
Her er et par gode anbefainger fra Microsoft:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10741/windows-fix-network-connection-issues
Avatar billede bvirk Guru
26. september 2018 - 12:32 #11
Er wifi, ubevidst, blevet slået fra vha en asus specifik genvejstast (såsom fn tast + en funtionstast der i tillæg har en ikon der ligner en antenne - 📶 - https://unicode-table.com/en/1F4F6/ -) - har den bærbare en lille lysdiode indikering af wifi - den skal lyse!
Avatar billede poko1 Ekspert
26. september 2018 - 13:30 #12
Det ville være rart Hvis Spørger ville reagere på Div. Forslag.
Fn + F2 Skifter til Flight tilstand og giver en flyver i stedet for WIFI Symbolet nede til højre på Proces linjen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. september 2018 - 13:31 #13
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2018 - 14:05 #14
Hvis nogen af de ovenstående forslag ikke virker, kan du jo prøve at gendanne computeren fra et systemgendannelsespunkt.

Det kan nogen gange løse et problem, hvis man ikke kan finde den specifikke årsag.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 14:34 #15
Tak for Jeres svar.
Mvh
Avatar billede Hanne Praktikant
17. december 2022 - 11:23 #16
Hvordan fik du løst problemet?
Jeg sidder med samme problem.
Avatar billede haki Mester
03. januar 2023 - 09:58 #17
Jeg har ikke løst problem
Da den krævede for mange penge at gøre det (skifte HDD osv)
Så blev jeg nødt til at gemme den i kælderrum ....