Avatar billede Mik2000 Professor
26. september 2018 - 00:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

File explorer (stifinder) not responding

Jeg får en "Not responding" på file explorer / stifinder når jeg forsøger at flytte filer med træk og slip, eller når jeg dobbeltklikker på en fil for at åbne den i et program.

Hvis jeg åbner programmet, og inden fra det åbner filen er der ingen problemer

Jeg har en Surface Book 2 15" og det var ikke et problem lige da jeg fik den

- Jeg har prøvet at fjerne alle netværksdrev inkl. onedrive
- Jeg har sat den til "Launch Folder Window in Separate Process"
- Jeg har prvøet andre zoom end 200
- Jeg har ryddet oversigt i stifinder
- Jeg har slået Windows search fra
- Jeg har unpined det og sat det ind igen (men er ligegyldig hvor det åbnes fra og om der bare åbnes en mappe)
- Jeg slettede også noget
- mv.

Nogle der har nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2018 - 09:10 #1
windows er syg
rens den med www.malwarebytes.org
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2018 - 11:07 #2
Lige udmiddelbart er der tre ting, du kan prøve, først er healing med dism, andet er Ccleaner og sidste er Nulstilling (forbehold genopsætning og program reinstallering involveres).

**********
*1* DISM
Allerførst er det kendt fænomen da Windows 10 var tvangsopgradering, at man benyttede 'healing' med dism kommand for Startmenu/Stifinder/Blinkende skærm.
    1. Tryk på Ctrl + Shift + Esc på tastaturet.
Jobliste startes.
    2. ved hjælp af Filer, ved fanebladen øverst venstre.
Tryk Kør ny opgave, skriv cmd og indsæt flueben, tryk på OK.
Kør følgende kommando.

    DISM/online/Cleanup-image/restorehealth

Jeg vil foreslå dig at kontrollere og installere eventuelle nyeste Windows-opdateringer til rådighed.

    1. gå til start og derefter indstillinger.

  2. Klik på opdatering og genoprettelse

  3. Søg efter opdateringer under Windows-opdateringer.

**********
*2* Gratis Ccleaner
Jeg stod overfor det samme problem mere end et par gange. Og det har jeg formået at løse det hurtigere disse dage ved indsnævring af enkelt stående program.
Det kan være en særlig software i dit system, der ikke er kompatibel med OS/Styresystem. Jeg personligt brugt følgende metode til at indsnævre min jagt:

1. Download CCleaner (gratis software) og Installer.

2. gå i værktøjer (tools).

3. gå i Opstart (startup)

4. Faneblad Windows.
Derefter deaktivere al tredjepart software, der fremkommer på listen.
Windows fanebladen er OS/Styresystemet selv,
ingen grund til at deaktivere Defender, Synaptics touchpad,
Intel og Microsoft, Logitech mv. som er kendte,

men alt andet, deaktiver, for at finde ud af hvilket det kan være.

5. Genstart, for at se problemet er ordnet.

@6. Stadig ikke forbedret, genaktiver dem man deaktiverede.
- Næste faneblad, Scheduled Tasks
Deaktiver ikke kendte såsom Grafik kort navn Nvidia/AMD/Intel, Microsoft, Driver og software navne eks. Lenovo/Asus mv.

men er der tweakers, andre tools eller som normalt ikke installeret i 2100 århundrede, deaktiver dem. Derefter prøv at genstarte, og se om det hjælper.

@7. Stadig ikke forbedret, genaktiver dem man deaktiverede.
- Næste faneblad, Context Menu
Deaktiver alt, og prøv enkeltvis evt., genstart og se om det hjælper.

**********
*3*
og stadig ikke løst, så start Nulstilling 🤓👍
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2018 - 11:34 #3
Hov, glemte næsten også kommands som vil kunne prøve reparere fejl for dig med sfc og chkdsk.

    1. Tryk på Ctrl + Shift + Esc på tastaturet.
Jobliste startes.
    2. ved hjælp af Filer, ved fanebladen øverst venstre.
Tryk Kør ny opgave, skriv cmd og indsæt flueben, tryk på OK.
Kør følgende kommando.

    sfc /scannow

og/eller

  chkdsk /R
- Besked om chkdsk ikke kan køre vil forekomme, om du ikke vil planlægge kontrollering ved næste Opstart af pc, accepter ved indtastning Y og tryk Enter.
Genstart dit pc.

Håber du fik nyttige tips 🤓👍
Avatar billede Mik2000 Professor
11. november 2018 - 13:15 #4
Undskyld - havde helt glemt at svare - men så ud til at virke med Jørgens tips :)