Avatar billede Aaaaaa- Mester
27. september 2018 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Markør forsvinder

Jeg har lige fået Microsoft Office 365 ProPlus.

Når jeg befinder mig i et word-dokument, oplever jeg desværre ofte, at min musemarkør forsvinder.

Lige pt. har jeg et dokument, hvor dele af teksten er kursiveret. Når jeg fører min mus hen over disse afsnit, bliver den usynlig.

Jeg har forsøgt at ændre museindstillingerne generelt for windows (har windows 10) - men det har desværre ikke hjulpet noget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2018 - 12:05 #1
Ingen garanti, men jeg har ofte oplevet at en opdatering af grafikdriveren, løser den type problem.
...Eller bare ændrer opløsningen frem og tilbage.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. september 2018 - 15:05 #2
Mere info:
Fejlen med, at markøren er umulig at se, når markøren er i kursiv tekst, har tilsyneladende vist sig i en del år og i forskellige versioner af Word. Problemet er rapporteret til Microsoft for længe siden, men det kan så åbenbart stadig forekomme, hvilket tyder på, at det enten ikke er rettet eller er opstået igen.

Der er flere lange tråde i engelske fora om problemet.

Nogle har haft held til at få markøren korrekt igen ved at ændre zoom.

Nogle har midlertidigt fået markøren normal igen ved at lukke alle Office-programmer og starte dem igen (men problemet kommer åbenbart typisk igen).

Nogle har fået markøren igen ved at ændre Skærmindstilling > Skalering og layout (Display Settings > Scale and Layout) til en anden procent end 100 – Skærmindstilling (Display Settings) findes i den menu, der vises, når du højreklikker på Skrivebordet. Det kan kræve nogle forsøg at ramme en indstilling, der har effekt.

Eksempel på en meget lang tråd om samme problem – løsningsforslagene ovenfor er bl.a. fundet deri:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_word-mso_win10-mso_365hp/cursor-disappears-only-over-the-italic-texts-on-pc/07f0490c-4e53-4d09-9686-ba4ee1d97ecd

Jeg har aldrig selv haft problemet, så jeg har ikke kunnet afprøve løsningsforslagene.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
27. september 2018 - 17:05 #3
Mange tak :).
Jeg har forsøgt lave en brugerdefineret skalering under skærmindstillingerne. Jeg har sat den til 120, logget af og på igen - herefter kan jeg (i hvert fald lige nu) se min mus :).