Avatar billede dorthe_lind Seniormester
27. september 2018 - 12:47 Der er 6 kommentarer

Outlook - Office Prof Plus 2013 - Windows 7 + 10

Hej....
Vi er lidt udfordret på mit arbejde i forhold til tekststørrelsen i meddelelserne i Outlook.

Vi kan godt zoome ind på den enkelte besked, men vi kan ikke gemme zoomniveauet til næste gang. Den går altid tilbage til standard, som er med meget lille skrift. Feltet "husk min indstilling" mangler....

Listerne kan vi godt forstørre/zoome til en standard individuelt.

What to do? Nogen, der kan hjælpe
På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2018 - 13:57 #1
jeg mener at zoom-level bliver gemt når du sender en mail
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
27. september 2018 - 14:04 #2
Det synes jeg lyder mærkeligt. Giver ikke rigtig nogen mening. Måske jeg ikke forklarer mig rigtigt.....

Når man åbner en mail/meddelelse for at læse den, så står det med meget lille skrift. Mailen skal ikke sendes, kun læses.....
Man kan zoome ind på den specifikke mail, man er ved at læse, men næste mail man så vil læse står så igen med meget lille skrift, så man skal zoome igen :(

Kan man uploade billeder på denne platform/Eksperten, så kan jeg illustrere, hvad jeg mener, smil
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2018 - 15:20 #3
prøv at skrive en mail - zoome ind i teksten og så send mailen - så er zoom-størrelsen gemt også for indkommende mails
Jeg kan godt forstå dig :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
27. september 2018 - 15:27 #4
Desværre Thomas.....
Jeg ændrede til zoom på 140% og teksten var dejlig stor, da jeg sendte mailen, smil....
Men så snart jeg åbnede mailen, så var den tilbage til de 100%, både i sendt, indbakke, kladde, slettet osv......
ØV, håbede lige...
Har du andre gode ideer, så hører jeg rigtig gerne fra dig ;)
D
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
27. september 2018 - 15:30 #5
HOV.... Min "besvar" gik faktisk nu på 140%, men når jeg åbner og skal læse en besked, så står den stadigvæk på 100%. Har lige genstartet Outlook i håb om at det ændrede noget :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2018 - 15:42 #6
når jeg tjekker i div. forum kan jeg se, at min løsning kun gælder udgående mails og 2016 og derop - så i 2013 kan man desværre ikke sætte zoom på indkommende mails - den eneste måde er at ændre i font-indstillinger eller bruge 3.parts addons;
https://community.spiceworks.com/topic/457141-permanent-zoom-in-outlook
https://www.slipstick.com/outlook/adjust-outlooks-zoom-setting/

Kan selvfølgelig være nogen andre har et bud?