Avatar billede Jens Ærbo Novice
28. september 2018 - 20:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk virker ikke

Hej folkens. Jeg har en Toshiba ekstern harddisk på 1tb. Men min stationære pc brændte sammen så vi prøvede at installere Windows på den, det virkede ikke så jeg slettede det på harddisken igen. Men nu siger den at der kun er 39,1gb i alt på den. Hvordan kan det være?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. september 2018 - 23:46 #1
Hvor ser du, at dere kun er 39 gb i alt? Er det i Stifinder?
Prøv at gå i diskhåndtering og find den der. Jeg kunne forestille  mig, at den nu er opdelt i flere partitioner og nogle af dem har måske ikke noget drevbogstav, eller også er de ikke partitioneret. Så vil de ikke kunne ses i Stifinder.
Men i diskhåndtering kan du få fat i dem og give dem drevbogstaver, partitionere, evt. lægge partitioner sammen, så du igen kun har en osv.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2018 - 09:24 #2
installationen har partitioneret disken, og laver 2 partitioner. den lille på 39 bruger den til at installere windows, og den anden har den ikke formatteret. derfor.

brug minitool til at partitionere disken og formattere.
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede Jens Ærbo Novice
29. september 2018 - 09:47 #3
Sidwave, nu har jeg installeret det, hvad skal jeg gøre inde i programmet?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2018 - 10:30 #4
Hvorfor alle disse kringlede omveje? Windows har sine egne udmærkede værktøjer. og så fylder de ikke op på Harddisken!
Gå til start og i søg skriver du dismgmt
https://ibb.co/mA1ycU