Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. september 2018 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken James Bond - 007 film, er bedst ?

Hvilken James Bond - 007 film, er så bedst ?
(Nævn gerne flere) ...
*
Efter din mening ...
og :
Hvorfor ?
*
God Lørdag, siger Jørn ...
Avatar billede bpb Seniormester
29. september 2018 - 18:03 #1
Den James Bond film, jeg husker bedst, er den med slutreplikken:
That's detente, comrade.  You don't have it, I don't have it.

Replikken falder, efter at en højteknologisk boks af militær betydning under den kolde krig er blevet tilintetgjort.

Google siger, at filmen hedder For your eyes only.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2018 - 18:23 #2
efter Sean Connery blev det til rent legetøj mht teknik (og de nyeste går lidt væk fra teknik, og bliver mere voldelige), så de rigtige er med Sean Connery.
Goldfinger er min favorit.
Kan dog også lide jubilæumsfilmen med Halle Berry - Die another day - pga Halle, og de mange referencer til tidligere film (NØRD)
29. september 2018 - 20:02 #3
Som Claes57 #2 skriver er de film uden det (***¤¤##***) tekniske legetøj, som er så forbasket udpræget i de film efter Sean Connery (= den rigtige James Bond) de absolut bedste og mest realistiske.

Vi er langsomt blevet tilvænnet at Super BOND klarer alle verdens problemer efter først have nedlagt een eller flere supermodeller med et utal af tekniske (morsomme med urealistiske) dimsedutter, som redder ham ud af alverdens pinlige situationer.

I Dr No  (nr 1) , From Russia With Love (2) og Goldfinger (3 -  eller var det 4 ?) er verden stadig af lave men Bond klarer det med kløgt og muskelkraft (sin egen muskelfraft, (i det mindste i filmen - måske med stuntmand ?) ), og det virker betydelit mere aktiv og realistisk på mig. SÅ, YES  James Bond ==== (læg mærke til det dobbelte identitets tegn) Sean Connery.  De efterfølgende er bare plagiater, men større eller mindre succes..

Kristian
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. september 2018 - 20:56 #4
T*A*K + 007 +
Avatar billede rasmus Novice
29. september 2018 - 22:04 #5
Skyfall (2012) hvis du spørger mig - og super soundtrack :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. oktober 2018 - 12:29 #6
Tak