Avatar billede KurtG Forsker
30. september 2018 - 08:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formularer på een linje

Jeg har en tabel, hvor der i een celle listes en række filnavne i formularer med et ikon til at slette filerne.
Disse formularer med filnavne listes ikke på linje, men i hver sin linje i cellen, hvilket fylder temmelig meget.
Hvordan får jeg formularerne til at stå på linje?
Jeg går ud fra, at jeg skal bruge css, men er ikke stiv deri!
Php-koden:
echo '<td>';
    foreach($list as $item)
    {
        //?><form method="POST" action="../../<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"><?php
        echo '<form method="POST" action="../../'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">';
        echo '&nbsp;<input type="image" src="b_drop.png" alt="Slet">';
        echo "<input type='hidden' name='IdSlet' value='".$item."'>"; //Bruges til at bestemme hvilken post, der skal redigeres/slettes
        echo($item.' ');
        echo "</form>";
    }
echo '</td>';

Mvh Kurt
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2018 - 09:10 #1
<style>
form {
    display: inline-block;
}
</style>

se evt https://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_inline-block_span1
Avatar billede KurtG Forsker
30. september 2018 - 10:56 #2
Tak, Claes, det løste problemet.
Men så er min tabel ikke mere centreret, men står i venstre side, selv om de før tabellen står:
<div align="center">
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2018 - 11:08 #3
prøv
display: inline;
i stedet for
display: inline-block;

block har det med at venstrestille sig
Avatar billede KurtG Forsker
30. september 2018 - 11:14 #4
Det klaredes ved at nøjes med
<style>
form {
    display: inline;
}
</style>