Avatar billede andershl Mester
30. september 2018 - 13:33 Der er 3 kommentarer

Opsætning af fjernadgang til Onvif-kameraer - hvordan?

Jeg har div. netværkskameraer, der fungerer fint lokalt. Men på nær ét kan jeg ikke komme til dem udefra. Den gode undtagelse er et banalt IP-kamera, hvor jeg blot laver port forvarding til rette interne adresse (Så http://min_eksterne_adresse:8081 går til dets interne faste IP 192.168.1.81).

Men dem med Onvif kan jeg ikke komme til. Der nævnes i opsætningerne, at man skal huske at lave port forwarding for både web og RTSP. Et kamera er typisk konfigureret med Onvif port 8080 og RTSP port 554. Kameraerne er af forskellige fabrikater, men det skulle jo netop ikke betyde noget med Onvif.

Så hvad er det, jeg tilsvarende skal fortælle min router for at komme til kameraerne på 192.168.1.85 og 192.168.1.87 som h.h.v. min_eksterne_adresse:8085 og min_eksterne_adresse:8087.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 13:42 #1
Avatar billede andershl Mester
30. september 2018 - 14:00 #2
Ja, den HAR jeg læst, og som det fremgår, gav den ingen løsning. Oven i købet beskrev den samme basisudfordring, som jeg har - altså at ikke-Onvif fungerede uden problemer af nogen art. Og Onvif skulle være smart og industristandard!!!!
Avatar billede supportsiden Professor
17. februar 2020 - 08:06 #3
Hvis du har flere cams vil jeg forslå at prøve Milestone - gratis op til 8 cams
Kræver dog en server som kan være en Win10 maskine
Det er ret nemt at sætte op