Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

10+ sek. om at åbne 20 ikoner.

Jeg har, både på min SSD disk og  min mekaniske , en partition med programmer som kan installeres. Hvert program har sit eget ikon, som jeg for længe siden har fundet på nettet.
Der er 20 programmer i en mappe. Når jeg åbner mappen, plejer alle ikoner at åbne med det samme, men nu tager det 10 til 20 sek. og somme tider åbner de ikke allesammen.
Grafikkortet er næsten nyt og kører fint på Windows 8.1 med 16 GB ram.
Det er det samme på begge diske, den mekaniske er backup.
Der er masser af plads på begge diske. Harddisk sentinel siger fremragende for begge diske, og Samsung magican siger god for SSDén.
Hvad skyldes fænomenet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. september 2018 - 16:03 #1
Prøv med CCleaner eller Privazer - begge programmer er gratis

https://www.ccleaner.com/

https://privazer.com/

Håber det kan afhjælpe dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 16:07 #2
Tak for forslaget, men de var allerede afprøvet før spørgsmålet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. september 2018 - 16:49 #3
Her er en video fra YouTube der forhåbentlig kan være en hjælp.

https://www.youtube.com/watch?v=fQF-ETswkZo
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 18:12 #4
Jeg fulgte dit link, men sådan stod muligheden allerede hos mig.
Videomagerens stod til Film, derfor fik han en gevinst ved at vælge generelt.
Jeg giver op, men tak for din indsats. 😊
Avatar billede falster Ekspert
30. september 2018 - 18:24 #5
Man kan prøve at forøge størrelsen på icon cache. Se f.eks. her:

https://www.howtogeek.com/255995/fix-slow-loading-windows-icons-by-increasing-the-icon-cache/
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 20:37 #6
#5 Tak for dit link. Jeg havde set den, men brugte det Hack de tilbyder.
Jeg gik alligevel ind og så efter, og cache var sat til 4096 kb.
Jeg satte den op til 5046, men det gjorde ingen forskel. Men så er det da prøvet.😊
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2018 - 12:44 #7
Opfølgning.
Det er vist Windows stifinder, som giver problemet. Den fryser, når jeg vil slette en exefil. Jeg har kørt sfc /scannow, som fandt fejl, som ikke kunne rettes.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2018 - 16:59 #8
Ny løsning. Det er åbenbart Kaspersky antivirus som giver problemet.
Så snart jeg lukker den ned, kører stifinder fint, og jeg kan højreklikke på exefiler og slette dem.  Jeg har set på nettet, at mange har lignende problemer.
Død ærgerlig, for jeg har en kode, som ikke udløber.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2018 - 17:08 #9
Kaspersky Free laver ikke sådanne problemer. Hvad med at fjerne den og installere om? Du bør enten med deres egen fjerner, eller Revo Uninstaller fjerne den og slette oplysninger i registeret
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2018 - 13:31 #10
#9 Det samme med free. Jeg finder et andet program.
Det var noget sludder jeg skrev her:"Død ærgerlig, for jeg har en kode, som ikke udløber" Den kode er ikke til Kaspersky men til Malwarebyte:-)