Avatar billede sjssjdk Mester
01. oktober 2018 - 08:12 Der er 1 kommentar

VBA åben, omdøb og gem

Hej.

Jeg mangler en macro der via et andet ark kan åbne en kopi af et andet ark og omdøbe det til værdien i en celle.

fx
Åben ark gemt på skrivebordet: C:\Desktop\Test.xlsm
Omdøb Test til værdien i A1
Gem arket i en ny mappe fx C:\Desktop\Mappe

Er det muligt?

På forhånd tak.
Avatar billede kim1a Ekspert
01. oktober 2018 - 08:25 #1
Det er naturligvis muligt - vil du helst bare have den test åbnet, ikke en dialogboks hvor brugeren kan vælge hvilket ark?

Har du arbejdet med VBA før selv? Skal vi blot lave den fuldstændig til dig, eller vil du have forklaring?