Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2018 - 00:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gmail på Outlook 2003

For et par dage siden var en mail sendt fra min mands gmail 1 døgn om at nå frem. Siden er der sket et eller andet forkert, sikkert min fejl.
Jeg har i gmail sat de rigtige parametre, aktiveret POP og IMAP og gemt ændringerne.
Ved opsætningen af kontoen i outlook får jeg 3 flueben i de tre øverste linjer, men testmailen og linjen ovenover melder fejl i portene.
Desuden bliver der ved med at poppe et vindue op, som vil have en adgangskode.

Ved opsætningen angiver jeg som adgangskode den kode, jeg benytter for at komme ind på gmail. Er det ikke den kode jeg skal bruge?
Det er som om serveren til indgående post ikke accepterer adgangskoden. Jeg har prøvet forskellige porte uden held.
Ved serverne i venstre side skriver jeg: POP.gmail.com og smtp.gmail.com.
Jeg er usikker på om jeg skal vælge POP eller IMAP  i opstartsvinduet til oprettelsen af kontoen.
Og hvilke porte skal jeg vælge? 995 og 465 ? 110 og 25? Eller noget helt andet?
Skal der være hak i SSL? I min egen opsætning på Outlook Express har jeg ingen hak i SSL og bruger portene 110 og 25.

Det er ret vigtigt at manden bibeholder sin gmail, da det er den der bruges til f. Eks. Borger.dk.

Jeg håber på hjælp
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
03. oktober 2018 - 05:35 #1
Outlook 2003 opfattes af Google som en mindre sikker app. Du skal derfor i Google Mail indstillinger tillade "mindre sikre apps". Samme sted kan du også finde de korrekte porte og indstillinger for Outlook.
Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2018 - 09:18 #2
Tak for svaret. Jeg kan ikke finde indstillngen mindre aps under HTML versionen. Hvordan finder jeg den , eller skifter til en anden version?
Ingeborg
Avatar billede wjens Guru
03. oktober 2018 - 11:43 #3
Outlook 2003 er et 15 år gammelt program, og trods opdateringer kan der godt dukke mere bøvl op. Overvej at skifte til et nyere program i tide.

Der er mange alternativer til forskellige behov.
Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2018 - 11:56 #4
Tak for svaret. Det dkal gerne være et program, hvor @gmail kan bibeholdes. Hvilket kan bruges til det på win 7?
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
03. oktober 2018 - 11:58 #5
https://myaccount.google.com/u/0/security?hl=da#activity

Her finder du indstillingen for mindre sikre apps
Avatar billede wjens Guru
03. oktober 2018 - 12:17 #6
Alle nye email-programmer kan køre med gmail. Forslag kunne være:
Helt simpelt: googles eget web-interface. https://mail.google.com
Ofte anbefalet og gratis: https://www.thunderbird.net/da/ (ligner din outlook)
Koster penge: Microsoft Outlook i nyeste udgave.
Avatar billede nu_igen Professor
04. oktober 2018 - 14:46 #7
Tak til Wjens. Det hjalp på det, men opsætning med imap dur ikke til serveren, så det skal være pop.gmail.com og smtp.gmail.com. Desuden skal man efter at testen viser at alt er ok, huske at taste næste og udfør. Man skal også huske at sætte v i boksn for samme indstillinger til ud/indg. Server.
Da jeg var færdig, ville outlook ikke vise send og send/modtag knapperne og det var fordi jeg ikke havde tilendebragt opsætningen med næste og udfør.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen