Avatar billede Anveni Juniormester
03. oktober 2018 - 18:28 Der er 5 kommentarer

Netværkskort forsvinder

Hej
Jeg har problemer med at tilkoble og blive på nettet med min Asus r541u- computer. Det der sker er, at computeren ikke kan finde nogen netværksforbindelse og derfor har et netværksikon med et rødt kryds over nede på proceslinjen. Når dette sker, kan jeg ikke finde nogle tilgængelige netværkeforbindsler, værker i netværks & delingscenteret, eller under adapterindstillinger. Ligeledes kan jeg under netværkskortet i Enhedshåndtering konstatere, at mit netværkskort (Realtek RTL8723 BE) er forsvundet fra listen over netværkskort.
Jeg har forsøgt, at opdatere, deaktivere og genaktiverer alle drivere, at netværksnulstille, at nulstille adapterindstillingerne, at slå antivirus/mallware fra, at genaktivere netværkstilgængligheden i BIOS og meget mere - men intet hjælper.
En vigtig ting at sige er dog, at det her kun sker periodisk. Der kan altså godt være øjeblikke (typisk efter en genstart) at jeg kan tilkoble nettet og hvor alt virker som det skal. Men ligepludselig forsvinder nettet, og der kommer igen et netværksikon med et rødt kryds.

Beklager det blev lidt langt

/Anders
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2018 - 19:25 #1
dit netkabel, stikket, kan være defekt, eller sidder ikke ordentligt i.
skaf et nyt kabel
Avatar billede Anveni Juniormester
03. oktober 2018 - 19:44 #2
Det er ikke kablet, men det trådløse netværk der er problemer med. Fejlen kommer og går, og jeg kan altså hverken tilgå eller se det trådløse netværk i min netværksoversigt
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2018 - 23:21 #3
Sker det både på batteri, og når opladeren er koblet til? Prøv at lade opladeren være koblet til i lang tid og se, om det så også sker.

Prøv Enhedshåndtering  > Vis > "Skjulte enheder" og se, om du kan se din Realtek RTL8723 BE der.
Avatar billede Anveni Juniormester
03. oktober 2018 - 23:59 #4
Hej
Der er desværre ingen sammenhæng mellem strømforsyningen og netværksproblemet, faktisk kommer fejlen på tilfældige tidspunkter hver gang, også når computerne står helt stille og ikke nødvendigvis bliver brugt.

Dog kan jeg, ved at vise skjulte enheder, se netværkskortet, men det er ikke i brug og giver fejkoden :
"Kode 45 - Hardwareenheden er ikke tilsluttet computeren i øjeblikket. Hvis du vil løse problemet, skal du slutte enheden til computeren igen"
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2018 - 09:03 #5
du kan kigge i strømindstillingerne i driveren (i enhederne find dit netkort frem, åbn den) i fanen strømindstillinger skal du fjerne fluebene med "tillad at denne enhed slukkes for at spare strøm"
jeg har set at denne indstilling slår netkortet fra, og den eneste måde at tænde den igen er at genstarte computeren