Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. oktober 2018 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

John Wayne + Indianerfilm + Blockbuster ...

En FB ven, det bor i Aarhus.
Fortæller at Blockbuster har udsalg -
Bl.a sælger John Wayne + Indianere (Film) til 20 kr.
*
Jeg blev interesseret. Er, normalt, ikke stor fan af John Wayne.
Og kan ikke huske hans indianerfilm ...
*
Spørgsmål : Kan I ?
*
Husker nogle krigsfilm - som var "meget gode" ...
*
Blockbuster - Der har været to på Frederiksberg, hvor jeg bor.
* Har ikke handlet der. Men slog det op.
To adresser. Den ene var væk (Mente jeg også) - no 2 kunne jeg ikke finde (væk ?).
*
Men er der andre Blockbuster i "Københavns-området", der har "udsalg på "Amerikanske Indianerfilm med John Wayne og andre  ?"
*
Venlig hilsen + God Weekend (I morgen) + Fra Jørn
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2018 - 16:23 #1
der er ikke specielt mange indianere i John Wayne's film.. :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. oktober 2018 - 16:52 #2
Tak - OK ...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2018 - 17:36 #3
blockbuster (den originale kæde fra usa) er lukket, og navnet er videreført/købt af tdc til deres filmudlejning via bla yousee.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. oktober 2018 - 18:05 #4
Tak - Så forstår jeg bedre, jeg ikke kunne finde dem på Frb. (Mente nu også, den ene var lukket) - Står på Internettet. De burde rydde op ...
* Men hende, min FB ven i Aarhus - Sagde det var Blockbuster ... *
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2018 - 18:28 #5
google 'Blockbuster butik' og hos mig kommer
Nej, der findes ikke længere nogle fysiske BLOCKBUSTER butikker, da virksomheden gik konkurs i 2014. I 2014 købte TDC Group rettighederne til navnet og brandet BLOCKBUSTER med det formål at opbygge den største og bedste digitale streaming tjeneste i Danmark.1. maj 2018
se  også https://support.bbaws.net/hc/da/articles/212956925-Findes-der-stadig-Blockbuster-butikker-
Avatar billede falster Ekspert
05. oktober 2018 - 18:29 #6
"The Searchers". En af de bedre. Vrimler med indianere. Citat fra Wikipedia:

The Searchers is a 1956 American Technicolor VistaVision Western film directed by John Ford, based on the 1954 novel by Alan Le May, set during the Texas–Indian wars, and starring John Wayne as a middle-aged Civil War veteran who spends years looking for his abducted niece (Natalie Wood), accompanied by his adoptive nephew (Jeffrey Hunter). Critic Roger Ebert found Wayne's character, Ethan Edwards, "one of the most compelling characters Ford and Wayne ever created".

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Searchers
Avatar billede falster Ekspert
05. oktober 2018 - 18:31 #7
Btw. "Forfølgeren" på dansk.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 19:13 #8
Du kan gå i Accord i København, de har en butik både på Nørrebrogade og Vesterbrogade, hvor der er hollandsk udsalg på dvd'er.

En gang hver femte uge, så koster deres dvd'er fem kr. Der er alle slags film, måske også nogle med John Wayne.

http://www.accord.dk
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. oktober 2018 - 20:05 #9
Jeg siger = mange T*A*K
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. oktober 2018 - 14:31 #10
T*A*K for jeres indlæg ...Fik set "Forfølgeren" - Flot film -
Ikke mindst landsskaberne ...
Tak