Avatar billede mort1 Ekspert
06. oktober 2018 - 12:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rejsetilbud "Læs & Rejs"

Med jævne mellemrum modtager jeg med min morgenavis en kuvert med tilbud om at komme billigt ud at rejse, "Specielt til dig som læser af Berlingske !" (mener også at have set tilsvarende for læsere af Jyllandsposten". I dag er tilbuddet "8 dages 5-stjernet studierejse til Cypern", prisen, som er  er specificeret, beløber sig til Kr. 8.990,-, men min/din fordelspris er Kr. 990,noget af en besparelse. Rejsen udbydes af TSS Danmark, som er medlem af rejsegarantifonden.
Er det nogen her i gruppen, som har erfaring med dette, unægtelig "mistænkeligt" billige tilbud, som kaldes en studierejse?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2018 - 12:51 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. oktober 2018 - 16:56 #2
Det smager unægtelig af fup.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. oktober 2018 - 00:30 #3
Det er jo klart at 1000 kr. ikke kan betale for en uges rejse plus massive annonceudgifter. Rejserne er såvidt jeg har læst reelle nok, men konceptet er at prisen mere bliver 3-4000 kr. end 1000 pga at man er nødt til at købe diverse pakker for fx at få noget at spise på et afsides hotel.
Det forventes ligeledes at man kæber udflugter oveni.
Derudover er der er indlagt diverse lange besøg hos nogen der vil sælge dig noget. Her er kunsten at sige nej.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/snoeret-paa-billigrejse-til-tyrkiet

Når man læser anmeldelser er det blandet, nogle er utilfredse fordi de tror at de får alt det beskrevne for 1000 kr  og ikke læser mellem linierne. Andre er tilfredse fordi de forstår konceptet, undlader at købe de dyre varer og føler de alligevel får noget for pengene.

Hvis du vil have en alm. billig rejser og kan rejse udenfor skoleferierne så kig evt. efter afbudsrejser på travelmarket.dk
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2018 - 12:58 #4
#3
Du skriver "læser ikke det mellem linjerne". Det virker lidt paradoksalt når det hedder "Læs og Rejs" ;-)
Måske det ville være mere korrekt at kalde det "Ryg og rejs".
Når noget lyder for godt til at være sandt, er det oftest også tilfældet.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. december 2018 - 16:06 #5
Jeg har vanskeligt ved at forstå, at det foretagende, som udbyder de pågældende rejser, kan blive ved med at eksistere i årevis, hvis de virkelig, som vi jo alle mener, tager folk i r.....
Nu nedlægger DR jo programmet "Kontant", ellers måtte det jo være noget for dem - I grunden underligt, med det antal "tilbud" der årligt sendes ud, at ingen har tænkt på det. Hvis de altså "snyder" deres gæster.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
15. december 2018 - 22:10 #6
#5 De snyder ikke nogen, de tjener på tillægspriserne og på provision af salg fra de fabrikker og værksteder der besøges.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 13:38 #7
Burde jo nok bare have prøvet selv, beløbet var jo overkommeligt, men sådan skulle vet ikke blive - og nu modtager jeg ikke længere de "fantastiske" tilbud - så tråden lukkes hermed.