Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2018 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lakering af stålfælge med Hammerite

Jeg har lige købt fire stålfælge med nye vinterdæk. Fælgene er lidt rustne, så jeg ønsker at give dem en gang maling. Jeg tænker på om Hammerite kan anvendes til dette formål. Det er spørgsmålet om ikke temperaturen på fælgene bliver for høj. Der står på bøtten, at malingen kan tåle op til 150 grader C. Har nogen erfaringer med dette, hører jeg gerne fra jer.
På forhånd tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2018 - 14:24 #1
Jeg tror aldrig at temperaturen kommer så højt op.
Jeg har haft det på fælgene på min gamle Opel P2 sidst i 60'erne det holdt så længe jeg havde den ca. 5 år
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2018 - 15:44 #2
Det var en positiv melding :-)
Takker for det hurtige svar.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. oktober 2018 - 17:22 #3
Jeg tjekker en gang imellem temperaturen på fælgene med en finger, for at afsløre hængende bremseklodser i god tid.
Normalt er de næsten kolde. Hvis en bremse hænger, er fælgen varm, men ikke så den kan smelte maling.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2018 - 19:57 #4
Jeg tænker bare på at man kan købe spraymaling der bærer navnet "fælgmaling".
Det kan godt være at dette mere er et salgstrick, end det er seriøst.
Jeg har selv engang kørt med en hængende bremse på højre forhjul, og da jeg kom hjem var skiven helt rødglødende. Det var tydeligt da det ved mørkt, men det er jo heller ikke normalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 07:40 #5
Se det var et godt tip finnrasmussen 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2018 - 08:58 #6
vil næsten tro, at et produkt som http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/karosserireparation/corroprotect-rustomdanner-150-ml/n1227180036/pn1227200572 vil være bedre en direkte at male på rust. Bare brug rustomdanner først, og mal ovenpå.