Avatar billede chiefbigchief Mester
09. oktober 2018 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Død Usb stik

Så blev det min tur. Efter at have flyttet Usb Stik mellem forskellige computere Mac Pc er mim usb ram død, (jeg er selvfølgelig sikker på at have skubbet ud hver gang :-) ) Intet sker når udb stikket sættes i computeren, Mac eller Windows Pc. Er der en mulighed for at rede data, eller er det bare ærgeligt?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 20:11 #1
hvis systemet ikke kan kende den, så er data redning jo ikke muligt..
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2018 - 20:14 #2
Sæt dit USB-stik i et stik, som genkender andre USB-stik uden problemer. Åbn derefter diskmanager som beskrevet herunder:

https://www.lifewire.com/how-to-open-disk-management-2626080

Kan du se det her? Hvis ikke, prøv så at fjerne stikker for derefter igen at sætte det i med diskmanager åben Hvis du stadig ikke kan se det, er der stor sandsynlighed for, at stikket er fysisk kaput.

En reparation af ledninger/print/lodninger kan måske redde indholdet, men så kommer det nok an på, hvad du er parat til at betale for den slags.
Avatar billede chiefbigchief Mester
09. oktober 2018 - 20:26 #3
Usb er et Corsair er i et nøglebundt, som faldt på gulvet på et tidspunkt, jeg har fjernet kappen fra stikket for at se om noget er knækket, det ser det dog ikke ud til.
Der er ikke skrevet til stikket kun læst. Jeg mener at have backup af indholdet er dog ikke sikker. ( Kan ikke huske indholdet.)
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 20:26 #4
ellers gå i Enhedshåndteringen som her hvor jeg ssøgte efter et SDHD Kort.
https://ibb.co/dy38jU
Avatar billede chiefbigchief Mester
09. oktober 2018 - 20:32 #5
Lige nu har jeg kun adgang til en Mac, prøver en Pc i morgen.
Avatar billede chiefbigchief Mester
10. oktober 2018 - 12:13 #6
Det blev et ny Usb stik, kunne ikke få gang i det på nogen måde :-(