Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 22:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Slå Mail til i Windows 10

Ved installation af windows 10 slog jeg Mail fra, og nu kan jeg ikke finde ud af, hvor jeg slår den til igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 22:56 #1
Hvilken Mail Windows Mail Måske?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 23:01 #2
Ja netop, den som følger med Windows 10.
Jeg har hentet Thunderbird, men den afviser mine konti som ukorrekte.
Så nu vil jeg prøve Windows egen. Jeg har både gmail oh outlook konti.
Jeg kan gå i chrome og åbne gmail, men det er jo ikke smart.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. oktober 2018 - 23:11 #3
Jeg kan desværre ikke hjælpe men kan oplyse at jeg står med et lignede problem. Jeg kan ikke få Outlook 2013 til at samarbejde med Windows 10. Heldigvis er det kun en test af Windows 10 jeg i øjeblikket er i gang med, så jeg kan "bare" gen-installere Windows 10, men det er da irriterende, med alt det besvær.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 23:13 #4
Hvordan kører du vindows  med Clasic Shell`?  så Programmer Apps
ellers Tablet tilstand så vises de på skrivebordet højreklik vælg flere indstillinger indsæt på proseslinjen
Ellers gå til indstillinger skriv Mail i smørefeltet
https://ibb.co/kR16op
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 23:14 #5
smørefeltet= Søgefeltet
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 23:21 #6
#3 Nej windows 10 er sandelig ikke uden problemer.
#4 Der har jeg været, men der kan jeg ikke slå Mail til.
Ja jeg har Classic shell, og der ligger et mail ikon. Men når jeg trykker på den, får jeg bare muligheden for at tilføje en konto, men ikke til at åbne en.
Det jeg mangler at finde er, det sted hvor jeg slog Mail fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 23:31 #7
Her kan du både slå den til eller Fra hvis den ikke er der.
https://ibb.co/fCuO19
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 23:43 #8
#7 Den havde jeg også prøvet. Men den er anderledes hos mig. Der er kun mulighed for at tilføje en koto. Men jeg kan se, at du har en konto stående der.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 23:48 #9
Jo nu fik jeg en konto på, lige som du har. Nu skal jeg så finde ud af, hvordan jeg åbner din med Mail ikonet. Foreløbig sker der ikke noget, når jeg aktiverer det.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 23:58 #10
Nu har jeg begge mine konti på. Men hvis jeg åbner Mail, er muligheden "Gå til indbakke død"
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 00:09 #11
Jeg har fundet ud af, at jeg igen skal gå ind under mail>Tilføj konto.
Det bliver åbenbart forsøg, hvorefter jeg får meddelelsent:" Noget gik galt, vi kan ikke gøre det"  Så forløbig giver jeg op. Tak for de gode forsøg. 😊
Avatar billede Svend Nielsen Praktikant
10. oktober 2018 - 13:37 #12
Har du prøvet Mail (eller Post) i kontrolpanelet?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 14:52 #13
#12 Ja og jeg har fundet ud af hvordan det skal gøres, men får bare denne besked.
https://picee.dk/5626-mail-fejl
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2018 - 15:20 #14
# 12
Post 32bit er til Office Outlook.
Og jeg sidder og funderer over en tidligere melding fra Valby1
At Han har installeret Version 1809 og ikke har problemer så har han det sikkert nok alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 19:17 #15
#14 Ja det er sandsynligt for jeg har lige fået Mail til at fungere på min bærbare.
Den er også opdateret, men jeg kan ikke umiddelbart se skader.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 19:20 #16
Jjeg giver løsningen til poko1 for #7 for løsningen er rigtig nok, det er Windows som fejler.😊