Avatar billede Jesper Andersen Praktikant
10. oktober 2018 - 14:46 Der er 17 kommentarer

No bootable device - please restart system nogen der kan hjælpe

Hej jeg har en Toshiba satelite der skiver det når jeg tænder den ved ikke hvad det kan være har været inde i den menu der og rette på alt muligt men kan simpelthen ikke finde ud af det
Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 14:56 #1
har du sat en usb-nøgle ind? måske en cd?
Har set nogen gange, at hvis man sætter en usb-nøgle i pcen, prøver den at boote derfra....
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 14:57 #2
Enten er din disk gået i stykker, eller windows prøver at boote på noget andet.
Prøv, undwer opstart at trykke (måske tappe) på F12, så skulle du få en boot
menu, hvor du kan se, hvad der er galt.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 15:12 #3
Enig med #1.
Avatar billede Jesper Andersen Praktikant
10. oktober 2018 - 15:20 #5
Der er ikke noget USB eller cd i den
Og når jeg trykker f12 skriver den at der er en Toshiba mq01abd100(s1) under hdd/ssd
Og der er ingen ting under USB Odd
Under lan står der EFI network 0 for ipv4 (20-25-64-1b-81-4b)
Ved ikke om det hjælper
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2018 - 15:26 #6
Toshiba satellite  Må dog have et modelnummer?  Alle de Toshiba satelite jeg ser på nettet har USB indgange!
Avatar billede Jesper Andersen Praktikant
10. oktober 2018 - 15:30 #7
Nåårh i vil have jeg sætter et USB stik i
Forstod det som at jeg ikke måtte have en i
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2018 - 15:34 #8
#7 nej du havde forstået det rigtigt. Der skal IKKE være et USB stik i.
Avatar billede Jesper Andersen Praktikant
10. oktober 2018 - 15:41 #9
Hvad gør jeg så nu?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2018 - 15:45 #10
Det er med de oplysninger en Computer med EFI /UEFI  og så skal du i BIOS Sætte den op til Default sætte et USB Stik med et Windows installations system i og starte Op og Acceptere efterhånden.
10. oktober 2018 - 17:08 #11
Hej,

giver din sattelit lyd fra sig under opstart ?

Hvis du tænder den og den umiddelbart (og jeg mener umiddelbart) efter hyler, beeper eller hvordan den nu gør det, er det fordi:

1:  DIN CPU er kaput.
2:  Din RAM-blok enten er defekt, eller ikke sidder ordentlig i soklen.

Hvis den er stum som graven, skal du checke om din harddisk sidder ordentligt i sin sokkel. Gør den det, KAN det være samme harddisk, som har pensioneret sig.

Prøv at låne en disk (husk om det er SATA eller IDE (næppe sandsynligt nu om dage) .

Skriver den noget på skærmen i det hele taget og i så fald hvad ?

Hvis alt trods dette er i orden tryk på F2 under opstarten (vær hurtig på tasterne).
Så skulle du få BOOT-menuen og et punkt på denne menu hedder RESTORE TO FACTORY SET-UP (kan hedde noget andet, men den er der et eller andet sted- søger og du skal finde !! ) .

KRistian
10. oktober 2018 - 17:11 #12
Har du checket om den booter på netværk ?

KR

(kan løses via førnævnte RESTORE-funktion.. )
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2018 - 17:13 #13
#11 Læs  dog alle indlæg #0 No bootable device - please restart system. OG #5
10. oktober 2018 - 19:55 #14
POKO #13,

Jeg gider ikke, at det her skal udvikle sig til en kæmpe diskussion om det ene eller det andet. Så står jeg hellere af.

Men har du prøvet at boote på et NET som ikke er der ?  Efter nogen tid kommer systemet og fortæller dig at der ikke er nogen boot-mulighed og er det ikke netop det vores spørger siger.

Nu er spørgeren ikke særlig meddelsom om hvad der er af hardware (især boot-medier) på samme Toshiba Sattelite PC, så  jeg må gætte.  Og mit gæt er at det er enten en fejlkonfiguration eller en direkte hardwarefejl (HDD'en måske).  Men ved at stille så brede spørgsmål og analysere svarene kommer jeg alligevel tættere på en mulig diagnose.  Men jeg indrømmer at nogen spørgsmål kan godt virke overflødige.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2018 - 20:12 #15
Og når jeg trykker f12 skriver den at der er en Toshiba mq01abd100(s1) under hdd/ssd
10. oktober 2018 - 21:24 #16
Er det overhovedet ikke muligt at få en SET-UP menu frem (normalt F2 ) . Nogen ældre HP-LABTops bruger F9  ?

Er det muligt at få en TYPE-BETEGNELSE / MODEL-NUMMER på denne Toshiba .. ?

Det er så muligt at downloade en bruger-manual og så læse hvilken F-tast (eller kombination af taster), der skal til for at få den i SET-UP modus og derfra gå videre til FACTORY-RESTORE menuen .

Kr
10. oktober 2018 - 21:25 #17