Avatar billede Mugb3rg Praktikant
11. oktober 2018 - 18:13 Der er 9 kommentarer

Gendanne sendte mails, efter formateret computer.

Lang historie kort.
Jeg sendte d. 3/10 en mail, med en excel-fil, fra Outlook.
Den 8/10 så jeg mig nødsaget til at formatere min computer, og installere windows og office igen.
Modtageren af mailen kontakter mig i dag, og fortæller at hun er kommet til at slette mailen og filen, og om jeg kan sende igen. Nu kan jeg ikke finde den sendte mail, eller generelt sendte mails, og derved filen, som ikke er at finde på computeren mere.

Er der hjælp at hente?
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 18:32 #1
Der findes en del programmer, som praler af at kunne genskabe slettede filer, og nogle af dem dur også. Min erfaring er, at nogle er gode til billeder og andre til tekstfiler. Jeg ved ikke, om der er et program der er specielt godt til at genskabe mails, så hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville forsøge at genskabe Excel filen.
Søg efter recovery programmer der er nok et gratisprogram imellem som skulle kunne klare opgaven. Det største problem består nok i, at du har geninstalleret din computer, og derfor måske har overskrevet de filer du vil gendanne - men prøv - Selv er jeg for nogle år siden blevet meget positivt overrasket, godt nok med et beetalingsprogram.
Avatar billede Mugb3rg Praktikant
11. oktober 2018 - 18:49 #2
Den løsning er forsøgt uden held.
Jeg tænkte mere på om de sendte mails kan genskabes. Da jeg installerede Outlook igen og tastede mine konto-indstillinger, der hentede den automatisk samtlige mails som jeg havde modtaget, men ingen sendte mails.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2018 - 18:58 #3
Kan det tænkes den ligger gemt på din udbyders server? Ved at der kan laves indstillinger om at de gemmes en måned hvorved de ældste så slettes gradvist. Din mail har måske et Web logon så du kan tjekke det. Personligt bruger jeg kun Webmail efter at Xp blev forældet
Avatar billede Mugb3rg Praktikant
11. oktober 2018 - 19:00 #4
Jeg har adgang via unoeuro.com's webmail, men der ligger kun 1 mail i sendt post, og den er sendt fra deres webmail. Der ligger ikke nogen, som er sendt via outlook.
Avatar billede INK Ekspert
11. oktober 2018 - 19:03 #5
Du skriver ikke hvilken mail du har. Gætter på det er en POP3 konto (måske hos YouSee)? Sendte mails gemmes ikke på serveren ved en POP3 mailkonto.
Hvis det er en IMAP konto, findes både modtagne og sendte mails på mailserveren.
Har du sket ikke en backup installeret, så du kan finde excel filen?

Hvis modtageren af mailen har en IMAP konto som eksempelvis Gmail eller Microsoft Outlook/Live mail, så kan den måske findes på modtagerens mailserver.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2018 - 19:04 #6
Ok.  Men så slettes den sikkert så snart den er sendt og den har fundet en gyldig mail adresse. Prøv at tage kontakt til dem om de har en backup du kan hente fra. Hvis ikke det er muligt er din mail nok tabt.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2018 - 19:35 #7
unoeuro - hvis du logger ind https://webmail.unoeuro.com så skal du IKKE se i Sendt Post, men i mappen Sent (der kan jeg gå en måned tilbage)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2018 - 22:45 #8
du kan ikke gendanne noget, når du har formatteret.
filerne er overskrevet af den nye windows install.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2018 - 06:58 #9
#7 Tak claes57 for at grave videre i det :-)