Avatar billede Sara_Alstrup Praktikant
12. oktober 2018 - 22:01 Der er 3 kommentarer

Kan ikke åbne beskadiget fil

Jeg har prøvet at åbne en odt-fil, men computeren skriver, at den ikke kan åbne den, fordi der er problemer med indholdet. Under detaljer står der, at "Et attributnavn ikke kan forekomme mere end én gang i samme startkode eller i en tom elementkode".

Er der noget, der kan hjælpe mig???

Mvh Sara Alstrup.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2018 - 23:08 #1
hvilket program åbner du med ?
hvis ikke libre office/open office kan åbne den, så kan du ligesågodt glemme det
12. oktober 2018 - 23:41 #2
HEJ,
Dette KAN være et skud i tågen,  men kan du kopiere filen til en anden fil ?

Eks: fil1.odt  --->  FILCOPY1.ODT og FILCOPY2.TXT ...

(hvad du kalder dem er ligegyldigt, men ikke ORIGINAL-NAVNET. txt elle ORG-NAVN.ODT.

Prøv da at åbne filen (FILCOPY1.odt  /  FILCOPY1. txt  i NOTEBOOK )  hvis filecopy lykkes.

Det jeg vil prøve er om filen er totalt-ulæselig eller om det er et Office-format som er skredet , men filen stadig er "åben-bar" /altså til at åbne .

Kører du XP er der endnu flere muligheder .

Hvis dette går godt er der nogen få  muligheder for at kunne regenerere nogen af  dine data, ikke nødvendigvis alle og  ikke nødvendigvis din original fil ,

IKKE ARBEJD PÅ DIN ORIGINAL FIL, DA DU KAN RISIKERE AT GØRE DEN VÆRRE ...

Men mere om det hvis du kan.

Kristian
Avatar billede eurositi Ekspert
13. oktober 2018 - 10:08 #3
Det er en formateringsfejl, som åbenbart kan forekomme i mange typer af dokumentformater. Den løses ved at højreklikke på filen og åbne den med det arkivprogram, f.eks. 7-Zip (hent det evt. fra https://www.7-zip.org).
Dette vil vise nogle få XML-filer og undermapper, som ligger gemt inde i dokument-containerfilen (ODT, DOCX osv. indeholder alle den slags).

Åbn filen content.xml. Du bør bruge et ordentligt koderedigeringsprogram til dette, f.eks. Notepad++ (ikke Notepad/Notesblok, som følger med Windows) eller XML Copy Editor http://xml-copy-editor.sourceforge.net/

Notepad++ og XML Copy Editor har en valideringsfunktion, som kan spore fejl i XML-dokumentet. Disse fejl skal fremsøges og fjernes manuelt, som det er beskrevet i denne guide: https://forum.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=71&t=87180

... Det er lidt langhåret, så du hvis det er et stort dokument, og du kan få afsenderen til at sende en ny version, er det nok lettere.

Metoden kan også bruges til at fjerne simpel skrivebeskyttelse fra dokumenter. Hér skal man bare ændre en enkel talværdi.