Avatar billede HBC Seniormester
13. oktober 2018 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytte værdi fra celler i kolonne A til kolonne B

Hej derude,
Er det muligt, at flytte celler med værdier fra kolonne A til B, men kun hvis de ikke er tomme.
Der er tomme celler imellem værdierne i kolonne A, og dem vil jeg ikke flytte, da de så vil overskrive nogle værdier i kolonne B.
Håber at det er godt nok forklaret.
På forhånd tak.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. oktober 2018 - 19:30 #1
Hvis jeg forstår dig rigtigt vil du gerne slutte med at have en kolonne B fyldt med data, fordi kolonne A har tal hvor B ikke har (men der stadig er noget i B?)

I så fald ville jeg tage kolonne C i brug og lave en form for, hvis tom i b så kig i a.

=hvis(B1="";A1;B1)

På den måde får du en kolonne C som er en kombi af A og B.
Avatar billede HBC Seniormester
13. oktober 2018 - 20:19 #2
Hej,
Ja, det havde jeg også spekuleret i.
Jeg kunne også bare tage summen af A+B i kolonne C, hvilket vil give samme resultat.
Ville bare høre om det kunne lade sig gøre i med VBA, da mit ark er macro aktivt i forvejen.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. oktober 2018 - 23:57 #3
Det kan godt lade sig gøre med vba, det skriver du bare ikke noget om :-)

Er der en nem måde at genkende sidste række på? Er der f.eks. en anden af kolonnerne som har data i samtlige rækker?

Dette er utestet, men ca løsningen:

sub move_kol_a
Dim lastrow as integer
lastrow = 1000000

For r = 2 to lastrow
If IsEmpty(Cells(r,2).Value) then
Cells(r,1).Value=Cells(r,2).Value
end if
end sub
Avatar billede HBC Seniormester
14. oktober 2018 - 00:25 #4
Det er du da helt ret i med manglende vba ønske, my bad.
Nej, der er ikke nogen måde, at genkende sidste række på.
Men mon ikke, at 1000000 skulle kunne gøre det?
Tror, at der er højst 200 rækker.

Tak for hjælpen.