Avatar billede hjernenedbrud Novice
13. oktober 2018 - 21:57 Der er 2 kommentarer

Uge 42-44 sant 45 skal separeres

Jeg har et dataark hvor jeg har en masse forskellige begivenheder, som hver især har et antal deltagere.
En del af begivenhederne går igen over flere uger.

Mit datasæt ser f.eks. sådan her ud:

          Uge                    antal
#1      43-45                    55
#2      42-44, 47                52
#3        40                        13

#1 har altså 55 deltagere fra uge 43 til 45.
#2 har 52 deltagere fra uge 42 til 44 samt i uge 47
#3 har 13 deltagere i uge 13.

Jeg vil gerne opdele ugerne, så jeg i #2 får 42, 43, 44 og 47 i hver sin kolonne.
Målet er at jeg kan summere hvor mange deltagere som der er i alt i uge 44 på tværs af de forskellige begivenheder.

Er der nogen der har et bud på denne problemstilling? Jeg har søgt nettet tyndt og prøvet en masse ting, dog uden held...
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
16. oktober 2018 - 13:40 #1
Datasættets struktur understøtter ikke målet (særligt godt). Jeg vil anbefale, at du ændrer struktur, hvis det er en mulighed, således at du kun har én uge og ét antal pr. række med #1, #2, #3, osv.
Avatar billede hjernenedbrud Novice
25. oktober 2018 - 09:10 #2
Jeg er helt enig.

Umiddelbart er det dog det format jeg kan få dataene i. Så ville blot høre, om der var et  smart work-around. Men tak!