Avatar billede OleMo Juniormester
14. oktober 2018 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente kolonner

Jeg har lavet et regneark med ca. 30 medarbejdere (nedad) og 51 uger (udad)
Der er 4 kolonner pr uge til diverse udregninger. Dvs summen for uge 1 ligger nu i kolonne F.
I Kolonne A står deres navne.

Hver medarbejder arbejder forskellige antal timer, vagter og weekender osv, og det giver et antal point, der bliver tastet ind for hver uge.

Nu vil jeg så gerne - i et andet ark (Ark2), hvor jeg har kopieret alle navnene over - kunne se deres point for en tilfældig 4-ugers periode.

Dvs hvis jeg i Ark2 i en tilfældig celle fx skriver start uge: 25
Så skal den hente alle tallene i de kolonner i Ark1, som har fået navnene: 25 + 26 + 27 + 28
og sætte de respektive tal ud for hver medarbejder i Ark2

Jeg vil så lave en sum-kolonne i Ark2, så jeg kan se, hvor mange point hver medarbejder har optjene i den pågældende 4-ugers periode.

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
15. oktober 2018 - 08:47 #1
Avatar billede kim1a Ekspert
15. oktober 2018 - 09:09 #2
Du kan bruge Hlookup til at udsøge det specifikke uger du ønsker, hvis du i ark2 skriver 25 og så ud for en given medarbejder:
Hlookup(25;ark1!A1:AA1;2;false) - bemærk at jeg antager du ønsker at hente den medarbejder der står i række 2 på ark1.

Jeg tror også der er flere matrix-formler, dem er jeg dog ikke så skarp på.
Avatar billede OleMo Juniormester
15. oktober 2018 - 21:35 #3
xl-Enthusiast

1000 tak. Lige hvad jeg havde brug for. Flot flot løsning.