Avatar billede Ostie Novice
14. oktober 2018 - 15:28 Der er 5 kommentarer

Ang nye regler

Hejsa.

Hvis man nu har et forum, ligesom det her hvor man kan stille spørgsmål osv, hvad må man så og hvad må man ikke længere ifølge de nye regler?

Må man fx ikke ha rigtige navn og landsdel osv ?

Forsat go søndag :)

mvh
14. oktober 2018 - 16:21 #1
Hej,  det spørgsmål burde du stille til dit forums administrator og ikke her. Vi har ingen jordisk chance for at kunne svare på, hvad du må og ikke må.  Det er din FORUM-administrator som suverent afgør hvad du må og ikke må. Hvordan skulle vi kunne give dig et bare nogenlunde fornuftigt svar, da vi ikke for det første ikke ved hvilket FORUM du taler om  og for det andet ikke kender de aktuelle regler ?

Kristian
Avatar billede Slater Ekspert
14. oktober 2018 - 17:26 #2
#1: Jeg har på fornemmelsen at opretter selv er administratoren, og han snakker om GDPR.

Hvis det er korrekt forstået, så er svaret dog stadig ikke så simpelt. Du må have de samme ting som før, forskellen er at der skal være en god grund til at opbevare dem, denne skal dokumenteres korrekt, og brugere skal have mulighed for indsigt, berigtigelse og sletning.
Avatar billede Ostie Novice
14. oktober 2018 - 18:34 #3
Overvejer selv at lavet et forum side, men vil lige vide de nye regler for nogle har fortalt mig at man ikke må have deres rigtige navne og landsdele og alder og diverse ting.. så vil helst ikke bryde nogle regler og har søgt rundt omkring men synes ikke rigtig jeg blev klogere :)
Avatar billede Slater Ekspert
14. oktober 2018 - 21:41 #5
#3: GDPR er meget kompliceret, og du vil være nødt til at læse op på det, hvis du skal have en side der opbevarer nogen som helst data der kan henføres til en person - og det inkluderer e-mail-adresser, IP-adresser og lignende, som man typisk har på et forum, så det vil ramme dig.

Men det er ikke korrekt at man ikke må have rigtige navne, landsdele osv. Du skal som sagt bare dokumentere hvorfor.